• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Omsan, jo visst är det så! Jag jämförde nog mest med mig själv, jag har hellre ont i ryggen än till exempel illamående, svår foglossning och hemorrojder.

• Oms

Lappis - jo men det var väl det jag tänkte o ena sidan stormtrivs du och vill bo där du bor men o andra sidan har du en dröm om en juste villa söder om söder - dock inte för långt bort... svårt att kombinera, man måste helt enkelt bara välja ngt för en tid och sen se! ibland känns det värt att pendla längre sträcka bara för att få känna lite naturluft oandra gånger är en högre månadsavgift centralt värd 10ggr bara man får känna pulsen och ha nära till allt... själv bor jag jag ju bar 0,5km ifrån mitt förr boende inom tull men ååå vad jag längtar tillbaka - även om lgh och läget i sig är bra här på ön så är det INTE centralt nog för mig...

• snaily

Snorkis - jag är på dag 24. BIM/BOM vet man aldrig när det gäller mig, men absolut senast på söndag/måndag, men min clearbluedator tycker tanten borde komma redan idag eftersom den vet att jag brukar ha så kort lutealfas.

Hej Oms! (Känner inte igen dig från tråden så mycket, men från galleriet.)

Nähä... vad tycker ni? Ska jag ta mig iväg och åka skidor snart istället för att sitta här och leta graviditetssymptom??

• Oms

Tubbisen - jag har haft allt det du nämnde men jag vete sjutton om inte ryggvärken var värre - har ofta ont i ryggen då jag är såväl överrörlig som otränad men det brukar var lätt åtgärdat m lite voltaren, massage o sjg. när man e gravid är det svårare, värken är annorlunda på ngt sätt.

Fast visst, foglossning e f-n inte kul det heller, sjutton vad ont det kan göra man blir ju så handikappad (och äntligen har FK fattat detta och beviljar nu sjukpenning för flera gravidåkommor! halleluja!) jag hade bara foglossningproblem i ca 2 mån o det e ju inte lång tid, en del har det hela grav och får gå m kryckor o så.

skojigt med flytt! pratar vi söder, väster, norr eller kankse åt mitt håll - öster ??

• Snorkfröken77

Snaily - jag röstar oxå på skidor men är ändå nyfiken på att höra om du tycker dig ha några symptom?

• Oms

Snaily - hmm tycker mig känna igen ditt namn men kanske inte ifrån denna tråd, snarare ngn annan tråd tror jag (fråga inte vilken) jaha, så jag finns kvar i galleriet? har inte kikat där på evigheter! böt man inte galleri eller hur var det? kan du länka? (i min inbox då inte här förstås)

• snaily

Oms - har inboxat dig! Annan tråd, hmmm, undrar vad det kan vara.

Snorkis - nej, inga symptom alls, annat än ett lite ömt höger bröst (inte vänster!), kanske för att jag klämmer där hela tiden Hur är det med din cykel förresten, BIM snart också eller hur var det? *dåligt minne*

• Oms

Snaily - tack för länken, ser att det är nytt album men m gamla bilder, min yngsta blir ju 2 nu så ska väl passa på o uppdatera lite - är det Telis man mailar om bilder?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter