• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Telis: jag torkade inte, utan hällde en flaska AJAX Lemon över eländet och sedan två hinkar varmt vatten - så försvann det.

Önskar att folk som blir spyfärdiga utanför vårt hus kunde kräkas på trottoaren istället för att gå upp några trappsteg och göra det i porten - DÅ blir det plötsligt MITT problem. På trottoaren är det gatukontorets problem (och så kan det ju regna bort om gatukontoret har tur)

• Lapinette

Tycker ju mer om Älvsjö men kommunikationen in till stan är ju suverän från Tallkrogen och denna "låda" låg vid en liten lekpark och inte alls så där tätt som de annars brukar ligga.

• Telis

Oms, vem är du?

Äsch, jag bara skojar!! Heeeej och välkommen tillbaka även om det bara är tillfälligt!

• Lapinette

AM - det kanske regnade så det var skönare att stå i er portuppgång .

• passionsblomman

Koko, vad gräsligt med kissen. Jag förstår dig precis.
    Om du ändå visste så vore det ju en sak, men att undra sådär...

Lappis, vems konsert var du på? Jag såg aldrig namnet och nu orkar jag inte leta i hela tråden.

Storhandla, det kan jag också tycka är kul. Nu när vi flyttade in här och hade gjort slut på i princip allt medvetet så var det lite extra roligt att börja fylla på saker i gå-in-i-skafferiet och kylen.
    Det skafferiet är förövrigt så kallt nu att vi antagligen inte skulle behöva något kylskåp alls mer än under sommmaren!

Den där pappaboken är ju som sagt grabbig, men det är väl liksom det som är meningen. Jag tror han skrev den medveten om att kanske ganska många grabbar som aldrig läser en bok annars då iallafall skulle läsa något alls om förlossningen.

Min sambo tror jag inte läste ett smack utöver den. Jo, kanske lite här och där i Vi Föräldrar eller så. Han var ju med på de samtal och besök jag gjorde under grav. men jag undrar hur detaljförberedd han var eller kände sig egentligen. Jag måste fårga honom, det börjar vara ett tag sedan det där.

Mycket i vår värld rörde nog rädsla att jag inte skulle hålla ihop mentalt, rädsla att förlossningen skulle vara full så vi inte fick plats, eller att han -som jobbade natt inte skulle hinna hem och hämta mig ifall det satte igång, eller att vi skulle vara tvungna att dra i rusningstid då det står STILL
    mellan Ekreö och Alvik-minst. Sedan hade vi väl snackat igenom lite vad de olika bedövningarna var och vad jag ville och jag hade sagt vad jag väntade mig av honom också.

• fru AM

JA såklart - jag är så glad att jag kunde erbjuda en illamående person tak över huvudet ... (Det var alltså inte INNE i trappuppgången, utan utanför porten men på trappan = mitt ansvar)

Lapinette skrev 2009-11-12 11:07:44 följande:
    AM - det kanske regnade så det var skönare att stå i er portuppgång .
    Hej OMSAN! Jag har allt lite koll på dig på FB!
  • Oupsie

Telis, det låter som en bra plan och jag hoppas att televinken bestämmer sig för att stanna i magen och bli en 10:a. Vad är det för slags porslin du gillar? *nyfiken*

Hej Oms! Jag var nog smygläsare när du var inne sist.

AM, fy vad äckligt med kräk...

• fru AM

Det här kräket upptar alldeles för mycket av mina tankar ... JAg kan helt enkelt inte förstå att man går in i en port och gör så där. Personen i fråga måste ha suttit ner dessutom så det var ingen panikkräkning vad jag kan förstå. Folk är knäppa!

Det är också därför vi inte har ngn bil längre. Den fick aldrig vara ifred. Folk hoppade på motorhuvven, repade lacken, sparkade på kofångarna. På fyllan på väg hem från krogen. Så det är därför vi storhandlar på nätet. Alternativt på stormarknader i närheten (så kan man ta bussen dit och taxi hem ...)

NU har jag pratat nog om kräket.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter