• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Koko: jag vågar inte gå in och titta på lejonen!!! JAg är rädd att slinta med klickarfingret ...

• Oupsie

Läst ikapp från igår... vilken skitdag .

Gosnosen, vad tråkigt med minus . Stora kramar.

• Oupsie

Kom också på en sak som jag glömt att säga, grattis till försäljningen av lägenheten Telis. När är det ni ska flytta?

AM, det verkar livsfarligt med nätauktioner . Tur att vi har så mycket möbler att vi inte får plats med mer .

Jag gillar också att handla mat... för det mesta. Nu tycker jag att det börjar bli trist men jag tror att det hänger ihop med makens totala ointresse för detsamma. Det blir inget kul om man måste göra det själv, hela tiden, eller inte får någon respons när man diskuterar middagsplaner. Han har lovat att bättra sig men vet i tusan om det händer så mycket... Får tvinga honom att vara ansvarig för middagen ett antal dagar i veckan . Vet inte hur det är hos er men här tycker jag att City Gross har bäst grönsaker och kött, så jag brukar handla där. Det är inte så stort här heller som jag vet att det är på vissa andra ställen. Så det tar inte så lång tid att gå igenom det.

• Telis

koko, frysbox OCH matkällare!! Ditt lilla lyllos!

Brrr, för att behöva torka spyor utanför porten.

Lappis, men vilken tur att det inte fanns några hus i söderort för ni ska ju inte ha något.

• Telis

Oupsie, tack! Vi flyttar i mitten av december. Jag tror det blir perfekt, nu kan vi slappa ett par veckor efter allt jobb med lägenhetsförsäljningen och sen när vi flyttar in har vi flera veckors ledigt när vi hinner komma i ordning. (Om nu inte Lilleman bestämmer sig för att bli en 09:a istället för en 10:a! )

• Lapinette

Telis - jag skrev DENNA vecka . Veckorna innan har det varit fina hus. Några följer jag budgivningen på just nu och de ligger på 4,8 msek. Ett av mina favoriter i Tallkrogen ... större än puttefnutte husen där samt tomt mot allmänning (kanske skickade jag länken till dig?) gick faktiskt inte upp till 5 msek som jag trodde utan stannade också på 4,8 msek.

• Telis

Nätauktioner kan verkligen vara farliga men som tur är så är jag mest porslinsfanatiker så det är ändå inte så ofta jag hittar nåt. Som tur är!

• Telis

Alltså, porslin finns det ju alltid men det är bara vissa sorter jag vill ha, det är därför jag inte så ofta hittar något.

• Oms

Hej!.... Jag vet det var grymt längesen jag var här inne, tror att det var iaf minst 6 månader sen om jag ska vara ärlig... böt jobb både en o 2 gånger och kunde inte BT:a dagtid, hade fullt upp m familj barn o vänner på kvällarna och tappade lösenordet och gick med i FB (kmot min vilja då men inte nu)... ingen ursäkt utan en förklaring...

Jag är hemma och är sjuk idag och tog tag i saken och mailade BT och fick tillbaka mitt konto (tack BT) och hittade er på en gång kanske kanske kan jag finna lite kvällstid nu och börja skriva här igen...

hoppas allt är bra med er alla, har hört en del av de jag träffat i IRL och via FB såklart och jag har förstått att jag missat det mest väsentliga i tråden. kräver ingen uppdatering då mitt deltagande här är verkligen klanderbart men ville bara kika in och säga hej och hoppas att ni alla mår bra!

hänger här en stund om ngn vill säga hej, förstår om det inte känns angeläget för er då jag aldrig är här numera, helt ok! annars får ni ha det så bra allihopa!

kram på er!

• Telis

Lappis, hihi, ja vem vet, nästa vecka kanske ert drömhus kommer ut. Fast nästan fem miljoner för såna små lådor ÄR dyrt. Men visst är Tallkrogen fint!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter