• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

AM, aha så Täby C är på gång, det var ju himlans bra!

Vad det gäller kompisar så har ju Iris inga kompisar utanför dagis än och vi har också väldigt få bekanta med barn i samma ålder tyvärr. I måndags kom hon hem från dagis, tog tag i ena katten och sade "Du får inte vara med och leka, jag vill inte det" och så dängde hon iväg stackarn i ett hörn. Så igår frågade vi på dagis hur hon har det och hon är tydligen väldigt social och leker med både de stora barnen på andra avdelningen och de mindre så det är väl något hon hört bara. Jag vet att hon och Anna som går på stora avdelningen lekte härom dagen och Annas lillasyster Elin, som bara är ett par månader yngre än Iris och går på samma avdelning (Iris och Elin är dessutom i samma grupp som går ut i skogen och åker på teater osv), började slänga saker på dem, främst på Anna tror jag, hon var väl avundsjuk om det nu var så att hon inte fick vara med. Så istället för att vara orolig att Iris inte har någon att leka med kanske man skulle vara orolig för att hon inte låter andra vara med?

• nennesjuttioåtta

nu har jag inte hunnit läsa allt men ... men... helvetes. jävla. skit.

Gosnosen och September

Det finns inte ord.

• Lapinette

nenne - kunde inte ha sagt det bättre själv!

• Lapinette

Det var länge sen det var hurrarop och fanfarer här inne på tråden!!

• Ore

Ja, det är bara att konstatera att Nenne är en mästare på att uttrycka sig!!!

• Ore

Ja, planen var väl att vi skulle hurrat gång på gång i plusvågen...? Men den kom ju av sig rätt rejält...

Men men, jag är optimist. Förr eller senare MÅSTE det komma en ny plusvåg. Det finns ju många pluskandidater, och det är ju flera som är på gång med ivf...

Snart fredag, då man får skölja ner sina sorger med champagne i alla fall. Vi får nog bunkra med extra många flaskor från polaren

• porchez

Hinner inte läsa ifatt allt nu, tittar bara in en snabbis innan jag ska iväg till gymmet.

Men vad är det jag ser? September? Massor av kramar till dig!Fruktansvärt att detta får/kan hända. Saknar ord...

• fru AM

Och snart kan vi fira baby Ores ankomst! Jag tror h*n kommer på måndag (och kommer dela födelsedag med Livia och Piggelins dotter).
    Dessutom kommer jag tippa på att baby Ore är en liten pojke! (Oraklet har talat)

Hur känns det Ore? Peppad? Less på magen? Nyfiken på bebben? Är du redo? Kram!

Ore skrev 2009-11-11 17:19:32 följande:
    Ja, planen var väl att vi skulle hurrat gång på gång i plusvågen...? Men den kom ju av sig rätt rejält... Men men, jag är optimist. Förr eller senare MÅSTE det komma en ny plusvåg. Det finns ju många pluskandidater, och det är ju flera som är på gång med ivf... Snart fredag, då man får skölja ner sina sorger med champagne i alla fall. Vi får nog bunkra med extra många flaskor från polaren
  • _koko_

Fy FAN vad tråkigt!!! 1000 kramar till start och gosnosen. Även på mig brukar magkänslan stämma, men det finns ju alltid undantag.

PB - Vilka fina och kloka inlägg från dig.

muggles - Håller tummarna för att budgivningen drar igång igen!!

snaily - Blä för att bli utkallad på jour, och till en KO dessutom! Hoppas på BIM för dig!

Cicci och FruLlan bevittnade en inte så lätt läggning idag, lillebror kunde verkligen inte komma till ro! Som tur är händer det mer och mer sällan, det ska nog bli folk även av lillebror.

liten - Jag har en Looma Sino, en tunn trikåsjal. Köpte den i babydesign.se´s butik. Kan rekommenderas eftersom man då får hjälp att provknyta och sätta ner en bebisdocka i den.
    Den kan man ha bebisen i från födseln.

Är helt sjukt trött (matade en väldigt hungrig kille 2-3-4-5-7 inatt, inga 6h i sträck där inte!) och tänker nog gå och lägga mig och titta på tv i sovrummet snart.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter