• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Och jag känner mig rik och trygg med mina fem kilo purjolök i skafferiet! JAg gillar också att storhandla - vi gör det visserligen på nätet till vardags men när jag får åka till ICA Maxi så är jag lycklig som ett barn!

_koko_ skrev 2009-11-12 10:17:32 följande:
    telis - Precis!! Hihi, en kompis... Vi har bade matkallare och frysbox, och att veta att de ar fyllda med mat ar lycka for mig. Vi har bade Ica Maxi och Coop i narheten (och willys och Vi ocksa, men dar handlar jag sallan), i helt nybyggda lokaler, frascht och valsorterat!
  • Lapinette

Trots att vi bara är två i vårt hushåll så brukar vi ta en sväng till City Gross Bromma en gång i veckan för att storhandla. Det är så skönt att sen slippa ränna till ICA Nära var och varannan dag.

• Lapinette

Annars ... inga roliga hus till salu idag i Söderförort. Bara några intressanta om man är superhändig.

• fru AM

ICA Kvantum ska öppna i Värtahamnen snart - såna nyheter tycker jag är mycket upphetsande! (Vi i city har inte så många stormarknader att tillgå)

• Lapinette

AM - ICA Maxi har öppnat vid Lindhagensplan ... centralt för de som bor på Kungsholmen eller som oss som ofta svichar förbi där med bilen.

• _koko_

AM - Ica maxi har ju öppnat i stadshagen.

Oh, det var ju DIREKT beroendeframkallande! Två tripp-trapp-stolar benämndes "sent 1900-tal", det är ju korrekt men rätt underhållande ändå på något sätt.
    Har du lagt något bud på det andra du funderade på? Såg att den auktionen går ut snart.

snaily - Tack! Kanske ska fråga försäkringsbolaget, det är ju de som i slutändan har en åsikt om något händer... Fast de har säkert friskrivit sig från såna sjukdomar ändå...

• snaily

Koko
    Smart tänkt! Så här säger Agria: "Kattpest (parvo) och kattsnuva: Katten måste vara tillräckligt vaccinerad enligt rekommendationer i FASS Vet."
    MEN - om du vaccinerar katten en gång till väldigt snart, så SKA den inte behöva få kattpest.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter