• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Hej Oms, jag tror vi har gått helt om varandra i tråden? Är du en av de som hängt här sedan begynnelsen eller?

Jag har varit på BT sedan september -08 tror jag, men den här tråden råkade jag ramla in i nån gång i våras när vi skulle börja med insemnationer och jag på allvar tog in att vår nu 8-årige son kanske inte får något syskon hur gärna jag än vill.

• Snorkfröken77

Snaily - Borde vara dags för tanta i början av nästa vecka om nu denna månad blir normal (det står ett litet m i filofaxen på tisdagen ), vill inte ha en 40-dagar cykel igen!

• Telis

Men hörni, var är Ore idag? Vi skulle ha tvingat av henne ett mobilnummer så att vi kunde terroriserade henne men sms om var hon är, hur det känns och om det har börjat än.

• Lapinette

Ja, det har du rätt i Telis. Ingen Ore här idag. Undrar??!!

• muggles

Vinkar till Omsan! Long time no see...

Ore hälsar att hon har modemproblem men är hemma än så länge, ingen bebbe än.

• Telis

Aha, var det en så tråkig anledning...

• passionsblomman

Satt också och undrade över Ores frånvaro. Nu är det den där tiden då all tystnad och frånvaroskapar frågor....

*vinkar till Ore*

• Oms

Passionsblomman - jag har varit med nästan från början. började väl med lite inhopp då o då men var då mest i vår "systertråd" som många av denna tråds ursprungliga kom ifrån. sen när jag o maken bestämde att vi snart skulle börja förska på en tvåa så hoppade jag in i denna tråd permanent och det var senhösten-06. har nu varit frånvarande mer eller mindre sen i början av detta år av olika anledningar. Ska försöka bättra mig men har svårt att få ihop nu när jag inte kan BT:a förrän efter 7 på kvällarna...

• Oms

Mugglan - vinkar tillbaka:) hoppas altl e bra er!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter