• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

-14 idag igen och vi har varit ute och skottat lite igen. I natt har vi nog fått drygt 10 cm. MEN att klä sig är ju en pärs! Jag har inga kläder som passar kombinationen mig och massa minus. Hur ska det gå, det är långt kvar till våren. Och när man väl fått på sig alla kläderna orkar jag knappt röra mig och strax efter det vill E in för att hon fryser eller behöver kissa... *puh* Men det är ju skönt att komma ut en stund och så vackert!

Föräldragrupp hade vi ingen på BVC här så det har jag klarat mig utan, men däremot höll vi i MVC-föräldragruppen kontakten och träffades mycket "privat" och vi träffas fortfarande. Den kontakten vill jag inte vara utan. En tjej ska få sin tvåa i januari nu, så jag hoppas vi kan umgås en föräldraledighet till.

• Parnassia

AM: Jag blir så full i skratt när jag läser om dina planer på att spana in italienare i Florens. När jag och min syster var i Milano för ett par år sedan satt vi en halv eftermiddag på ett torg och spanade allt vi orkade. Resultatet? Jo, att alla som vi tyckte var snygga eller söta på något sätt INTE såg italienska ut för fem öre, de såg skandinaviska ut. Italienarna såg ut som om de hade för mycket slem i håret och fortfarande bodde hos mamma.

• Parnassia

God morgon!

Trist med din mamma Telis! Men det kommer ju bli bra, televinken kommer ju snart! *peppar*

Vad har hänt med PB eftersom man ska gratta?!?! *nyfiken* Har jag missat något viktigt i en annan tråd eller? Berätta någon!

Idag har vi bara -10 men 10 cm snö till. Nu klär vi oss och försöker skotta lite innan lunchdags.

• Parnassia

Ang FB har jag fått för mig att det handlar om färg på BH:n. MEN jag kan ha _superfel_, har inte sett någon ursprungsfråga el dyl.

• Parnassia

Om Izzie får betalt för reklam från Ikea tror jag vickan har betalt från tretti... *fniss*

Skönt med lugna mornar! Här vaknade E när maken skulle till jobbet vid 6 men hon somnade om i hans säng och vaknade glad som en lärka vid 9!

• Parnassia

Här kommer nog tomtar och liknande pynt tas bort snart. Men granen får vara ett tag till och alla lysen i fönstren får vara kvar LÄÄÄÄÄÄNGE till, det blir så mörkt och trist när de försvinner.

• Parnassia

Just nu har jag fö bara en BH som är skön och den är svart kan jag väl "outa" här. Skulle inte vara så spännande att meddela detta för hela FB.

• Parnassia

Jag funderar på att baka. Någon som vill bidra med sitt bästa matbrödsrecept??

PB Trist att det blev en deppdag idag. KRAM!

• Parnassia

Nenne: Jag gissar att det är Liten som är i v 32. Din vän kan inte vara mer än ca v 25.
    Jag ska ju ha i början av april och jag tror att jag är i v 28...

Matbröd är det jag vill baka!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter