Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Jag vill också höra om syskonvagnar. För/nackdelar osv.
Och gärna en lektion om ståbrädor också, passar alla till alla vagnar eller hur exakta fästen är det på dem?
Jag vill också höra om syskonvagnar. För/nackdelar osv.
Och gärna en lektion om ståbrädor också, passar alla till alla vagnar eller hur exakta fästen är det på dem?
Låter ju urmysigt Lappis! Njuuut!
Och bra att ligga på lite på socfolket, så att de vet om er! Heja heja!
E kommer också vara tre när korven kommer, men hon _älskar_ att åka vagn. Så jag befarar att det kommer bli livat om hon inte får åka vagn mer bara för att bebisen kommer. Plus att jag vill kunna köra iväg med båda för att vi ska komma iväg lite på typ utflykter.
Alla gick på lunch och fick matkoma gissar jag...
Jag har haft en supereffektiv förmiddag! *nöjd* Har bla tvättat, sytt och hängt upp en gardin i den nyrenoverade hallen, piskat mattor, bäddat rent, slagit in paket, ätit och ordnat en massa via telefon.
Nu ska jag bara röja av diskbänken innan jag går och hämtar dottern!
Kastar mig in mitt i alla andra diskussioner och undrar om någon minns titlarna på någon/några av alla "jag ska få syskon"-böcker som det tipsades om här för någon vecka sedan...
Sitter och ska beställa lite böcker och tänkte ta med någon sådan också. Hjälp!!
Jag blev så sugen på nybakt när du skrev om det Muggles. Så nu har vi bakat. Det blir te, ost, marmelad och nybakta havrebaguetter till kvällsfika. Smask
Hej hopp, snöglopp!
Nu har det snöat konstant i en vecka här. Underbart! Men idag är det lite för kallt och blåsigt för att vara ute, -7...
Men jag har varit i stan och handlat all julmat, är så nöjd! Nu kommer vi bara behöva kompletteringshandla lite i nästa vecka.
Ang snön så finns en skidbacke här i närheten och jag väntar på att de ska köra igång snökanonerna och liften snart, bara ljuden får mig att tro att jag är i fjällen på riktigt.
Var också hos BM och idag fick vi höra hjärtljud och mäta magen. Det ska bli intressant att jämföra siffrorna med de från graviditeten med E. Dagens siffra är iaf 144 (h*n toppade på 155 efter några sparkar som fick det att spraka i apparaten). Härligt!
Ang BM och Nennes frågor så kan jag bidra med att här gör inte MVC heller några VUL utan det gör bara gyn. (Hur många förkortningar kan man ha i en meningen egentligen?) Och det enda verktyg som BM använder för att räkna ut BF är tidigare nämnda snurra. Jag hade ett MF i somras som ställde till cykeln en hel del, men trots detta var snurran den som gällde, till UL var gjort förstås.
Lappis, har du inte fått tag i soc.damen idag heller? Vad är det för typer som inte kan svara i telefon alt ringa tillbaka!??
Välkommen hem AM! Det låter ju underbart med sol, värme och uppmärksamhet.
Telis, skönt att flytten gick bra, känslostormen till trots. Känns det bra? Förta dig inte i uppackningen av de 70 kartongerna nu! Kan förresten meddela att vi i dagarna bott exakt 5 år i vårt hus. Och vi har en (vad jag vet) ouppackad kartong kvar...
Muggles! Drick lite sprit åt mig också! Jag är så sugen på allt möjligt, vill inte tänka på det knappt, än mindre skriva om det, för då tror ni väl att jag är alkoholist!
Det kanske är klokt lappis, ibland måste man tänka två gånger. Bra att lyssna på maken ibland också, så att de får se (tror) att man lyssnar på dem.
Grattis Lappis! Då rullar bollen lite till!
Nenne, Babybjörns selar är bäst tycker jag. Kan användas så att bebisen sitter både framåtvänd och bakåtvänd.
Telis, häftigt att du snart ska gå hem! Hur känns det? Börjar det bli nervöst?
Vi ska pallra oss ut en stund nu. E vill åka skidor och sen ska vi skotta. Vi har fått minst 15 cm nu och dagens väder är -8 och sol!
Telis; väl skrivet! Jag kan instämma, så kände jag också och gör så även den här gången. Häftigt är det iaf! (Korven sparkar när jag skriver och påminner mig om att det är på riktigt. )
Snaily! och jag är lite avis på ditt väder. Några av mina häftigaste vinterupplevelser har jag haft i dina trakter (om jag uppfattat allt rätt). -35 och norrsken på millenieskiftesnatten tex, eller slädtrurer i månsken och -25 för att nämna något. Underbart!