• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nu spammar jag visst...
    Meeen, jag glömde ju skriva att nu har jag sett flera av er i galleriet. Kul! *vinkar*

• Parnassia

-17! Jag älskar när det knarrar _ordentligt_ och fryser till I näsan när man går ut.
    Men just idag är jag glad att det inte är så här, för jag är själv och isf skulle jag få elda mer än vad jag gjort och veden är slut inne!

(Egentligen hade jag velat göra gubben : - p där, men ni verkar använda den som en puss i den här tråden. *förvirrad* För mig är den en gubbe som räcker ut tungan och "retas", "skojar". Pussen gör jag med : - * Är det jag, BT eller alla andra som är konstig?? *asg*)

• Parnassia

Jag hade nog det mesta klart hemma när E kom, men som sagt hade det inte behövts. Fast vi har en bit till riktigt bra shoppingställen så så blev det då.
    Nu, när allt (och lite till, utom blöjor i rätt storlek finns hemma, undrar jag snarare när det för tidigt att ha ställt fram och tvättat iordning allt???

Imorgon ska jag förresten till läkare igen, fick ju en tid för uppföljning på sammandragningarna. Som inte längre är sammandragningar, utan bara värk. Det värker, men magen är ändå mjuk. Är det bra eller dåligt? Hursom ska jag dit i morgon och jag hoppas att allt ser bra ut även imorgon, att han inte hittar något. Är allt lite nervös.

• Parnassia

Tack allihop för era lycka till!

Snorkis! Usch vilken eftermiddag! Vad _bra_ att du fick prata med BM! Krama hårt på maken ikväll och försök att inte oroa dig!

• Parnassia

BS! Stackare! Har ni pratat med någon om bekymren med Iris? Det kanske är dags, för hon kan ju inte få bli orsaken till att ni slits sönder.
    Visst är det svårt att vara förälder, men det ska inte vara övermänskligt, för vi är inga övermänniskor, även om vi ibland vill tro det! Och även om du kan ta Iris bättre än maken (om jag har förstått det rätt) så funkar ju inte det i längden.
    Vem kan hjälpa er?

Snorkis. Min svullnad lade sig inte. Den höll sig kvar och blev så småningom en riktig mage. Både första gången när jag inte hade några extra kilon (utöver de jag alltid har) och andra gången när jag hade några kilon kvar sedan grav nr 1.

• Parnassia

Du får se det som ett positivt tecken Snorkis! (Lätt för mig att säga...)

Men i mitt fall bidrog också illamåendet som Vickan nämnde. Inget fick sitta åt det minsta.

• Parnassia

Vi har också sele och babybjörns hederliga babysitter. De var/är bra!
    Provade en annan sitter också, men den var KASS. Babybjörn is da shit!

• Parnassia

Koko har fullständigt rätt om både inotyol och euroshoppers tvättlappar (de torra av papper syftar jag på). Det klarar man sig mycket långt på!

Inotyol kallar vi fö för snippsalva här hemma, det roliga är att dottern säger inte salva utan sallad om alla salvor. Och kombon snippa och sallad; snippsallad är så makabert komisk på nåt sätt så vi fnittrar varje gång och det har ju hon märkt förstås, och säger det igen och igen och igen.

Nu ska jag se Dr House!

• Parnassia

Det var ju inget House... *suck*

Funkar det att göra en : - * Provar :-*

• Parnassia

Nehepp! Där ser man. Pussas får man alltså inte på BT.

God natt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter