• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

muggles skrev 2009-11-18 21:23:06 följande:
    Såg precis Arge snickare - OH MY GOOD. Hur folk bor...det är helt otroligt! Och de programmen funkar ju så bra - man sitter där och jäkligt nöjd över hur fint man har det hemma i jämförelse...
    Haha, jag låg i sängen igår och skulle sova och kom på att jag skrivit GOOD ist f GOD - herregud vad jag stavar som en kratta nu för tiden. Men ni fattade va...?
  • muggles

Moa fick sin spruta i tisdags efter dagis och då var det bara 15 min kö (och det här är ju mitt i Sveriges andra största stad). Man kan nog ha otur helt enkelt.

Snorkis: aha, ja det var ju kanske lite sent. Nidis har för mig kommit ca 5-7 dgr efter ägglossning. Jag skulle tro att du kan testa säkert 14 dgr efter ägglossning, el 7 dgr efter förmodad nidis. Men om du ibland har 40 dgr cykel så kanske din ÄL faktiskt är sen ibland? Nidis är ju ovanligt (el blev det vanligare med åldern - nej det var ju ÄL-blödning va?). När jag blev gravid med Moa hade inte nidis, när jag blev gravid med MA så fick jag det. Och en gång innan i våras när jag tror att jag blev gravid men fick tidigt MF (mensen tydde på att det var mer än vanlig mens som kom ut). AM har också haft det en gång fö.

• muggles

Bliv: grattis till hela äggkorgen full!!! Hoppas att många delar sig så ni får en skörd till frysen också.

Frejis: kul att höra ifrån dig! Stor kram.

• muggles

Parnassia: jo men var det inte lite skumt att den siffran de lyfte fram (41%) var den mindre andelen...?

Tinga: bra att du konfirmerade ang siffrorna. Jag funderade flera ggr för jag tänkte att de kan inte ha skrivit fel (väl?) men jag fick verkligen inte ihop det. Men liksom Cicci är jag ju rätt blond så...

• muggles

Märkligt - jag som har fet hy tycker att varma länder funkar väldigt bra för mig med - pga solen. Jag får alltid bättre hy när jag är utomlands på ngt varmt ställe. Fast mina finnar har blivit mkt färre sedan graviditeten (har aldrig haft så fin hy, fint hår och naglar som under grav - synd att det inte var bestående).

• muggles

Lappis: ja vem orkar ladda ner allt man har - herregud... (och vem orkar titta).

• muggles

Ha, jag hittade en ny vän (hade en vänförfrågan) när jag gick in - är superdålig på att FB:a mig...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter