• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Grattis kängu till jobbet!! Vad kul!

Sweet, ja det kanske är en liten släng av höstdepression eller nåt? Man kan ju inte känna sig uppåt, fylld av energi och rosenskimrande lycklig hela tiden. Jag hörde någon på radion häromdagen som pratade om att vi nu förtiden förväntar oss att vi ska må så bra hela tiden. Så fort vi känner oss det minsta nere så är vi deprimerade och ska göra något åt saken. Förr i tiden var man tydligen mycket mer van vid och inställd på att folk var melankoliska emellanåt. Då kunde karlarna vara tysta och inåtvända och gå ut och sätta sig på en sten i skogen och filosofera och det var inget konstigt med det. Nu är det kvinnor som blir deprimerade och utbrända istället och det ses inte med samma överseende. Det är kanske inte hela sanningen det där men man kanske ska komma ihåg att livet går upp och ner, ibland har man motvind och ibland medvind och att det bara gäller att vänta ut dom tunga perioderna. Hoppas att det bara är en sån liten normal dipp för dig iallafall så att det snart vänder uppåt igen, oavsett om du får semester eller inte. Jag själv brukar iallafall känna mig lite lyckligare så snart man får plocka fram adventsljusstakarna, glöggen och lussekatterna. Stor kram!!

Hoppas att kokos katt kommer tillbaka!

Hmm, minns inte vad jag skulle kommentera mera.

Men inga miljarder här inte. Fast jag känner verkligen med Muggles, vi har iallafall fått ett par bud. Håller några göteborgstummar för Muggles!!

• Telis

På söndag är det november! Då får man börja med glögg och lusekatter!!

• Telis

Jag tycker att det är traditionellt att äta lussekatter och dricka glögg mellan första november och sista januari. Om det nu är så vansinnigt gott, varför i hela världen skulle man begränsa sig till enbart fyra veckor om året?!

• Telis

Jag tycker också att det är jättekonstigt att säga att man är intresserad och sen inte lägga något bud alls. Att dom inte ens tar en rövare och drar till med ett skambud under utgångspriset?

• Telis

Ah, två själar, en tanke, muggles.

• Telis

Jag hoppas iallafall att en söndagsvisning gör susen. Så här års är det kanske extra viktigt att få se lägenheten i dagsljus (och gärna lite solsken).

• Telis

Tinga, hoppas hoppas att det här är en liten vändning åt rätt håll!!

Sweet, vad skönt att du inte tog illa upp, jag kom på sen att mitt inlägg kanske kunde tolkas som att "äh, vaddå, ryck upp dig". Jag menade inte heller att du skulle vara ordentligt deprimerad utan att det kanske bara är en liten bump i vägen som är helt normal, i synnerhet på hösten när man jobbat mycket och inte ser någon ände på den vanliga lunken.

Hej september! Skönt att illamåendet åtminstone inte är konstant!

Det är klart nu med lägenheten, även om vi inte har skrivit på papprena än. Vi är lite, lite besvikna eftersom vi tycker att vi har den finaste lägenheten i hela stan men att vi ändå inte fick lika mycket som grannarna som sålde för ett tag sedan. Men vi borde skämmas, vi är giriga och bortskämda och ska verkligen inte klaga, vi fick 1,5 miljoner mer än vi gav för den för sex år sedan. Så när kontraktet väl blir påskrivet (peppar, peppar) så kommer det att kännas jättebra!

Ore, två veckor, det är ju inte klokt! Hur känns det, är du nervös eller ser du fram emot det eller både och?

• Telis

Tack PB! Vi ska skriva på imorgon kväll (lite lustigt med kontraktskrivning söndag kväll!). Hoppas att allt går i lås nu och att inte köparen hinner få kalla fötter!

PB igen, jag förstår helt och hållet hur det känns med svärföräldrarna som ringer och säger att dom står på garageuppfarten! Jag skulle avsky det, jag är INTE bra på att få överraskningar eller att få mina helgplaner rubbade. Hoppas att dom lämnar ordentligt med förvarning nästa gång dom tänker hälsa på så att det känns kul att dom kommer.

• Telis

Idag har min farmor namnsdag. Edith är väl inte ett av dom där äldre namnen som Astrid, Hilda och Ester som fått lite revival dom senaste åren precis?

• Telis

Tack, tack för alla grattis, vi är redan mycket nöjdare! Det har bara varit en jobbig vecka med en massa visningar och folk som har rotat i våra skåp (varför gör man det!?) och sen kommit med ungefär samma korkade kommentarer som hos muggles. Det är jäkligt påfrestande att släppa in folk i sitt hem när man inte själv är hemma och lite jobbigt när dom inte ser allt det fina utan bara hittar nackdelar med allt.

koko, fyy vad jobbigt med katten!

BS, köparen har varit bortrest sen i torsdags och kommer hem först imorgon, annars hade vi säkert skrivit kontrakt igår.

Tinga, men pepparkakor kan man väl sjutton äta året runt?!

Ore, nu har ju jag aldrig varit på en förlossning men jag tror att två saker som jag skulle bli galen utan är cerat och varma strumpor.

Muggles, är det imorgon eller nästa söndag ni ska ha visning? Jag håller tummarna stenhårt!

Vi har varit ute i Gustavsberg och fikat på ett mysigt ställe och tittat på fabriksförsäljningarna och jag är sååååå stolt över att jag inte köpte något. Hade jag väl börjat hade jag aldrig kunnat sluta inne Iittalas och Rörstrands outlet.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter