Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Grattis kängu till jobbet!! Vad kul!
Sweet, ja det kanske är en liten släng av höstdepression eller nåt? Man kan ju inte känna sig uppåt, fylld av energi och rosenskimrande lycklig hela tiden. Jag hörde någon på radion häromdagen som pratade om att vi nu förtiden förväntar oss att vi ska må så bra hela tiden. Så fort vi känner oss det minsta nere så är vi deprimerade och ska göra något åt saken. Förr i tiden var man tydligen mycket mer van vid och inställd på att folk var melankoliska emellanåt. Då kunde karlarna vara tysta och inåtvända och gå ut och sätta sig på en sten i skogen och filosofera och det var inget konstigt med det. Nu är det kvinnor som blir deprimerade och utbrända istället och det ses inte med samma överseende. Det är kanske inte hela sanningen det där men man kanske ska komma ihåg att livet går upp och ner, ibland har man motvind och ibland medvind och att det bara gäller att vänta ut dom tunga perioderna. Hoppas att det bara är en sån liten normal dipp för dig iallafall så att det snart vänder uppåt igen, oavsett om du får semester eller inte. Jag själv brukar iallafall känna mig lite lyckligare så snart man får plocka fram adventsljusstakarna, glöggen och lussekatterna. Stor kram!!
Hoppas att kokos katt kommer tillbaka!
Hmm, minns inte vad jag skulle kommentera mera.
Men inga miljarder här inte.
Fast jag känner verkligen med Muggles, vi har iallafall fått ett par bud. Håller några göteborgstummar för Muggles!!