• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

TACK för alla grattis!

• fru AM

Frullan: måste ju veta VAR lunchhaket låg där de pratade om "Hektor"?

Det där med gluten - jag frågade min BVC-tant vad hon hade för tips om Hektors stökiga nätter och då frågade hon om han sov oroligt eller var vaken. Då var problemet att han var vaken och hennes lösning var att ta bort eftermiddagsluren så att han skulle vara riktigt trött på kvällen/natten. Hon nämnde också att om det var så att han sov oroligt så kunde det bero på för mycket gluten. JAg tolkade det som "inte allergisk, bara lite känslig".

Vi har tagit bort eftermiddagsluren men nu sover han istället oroligt på natten - så då tänkte jag att det kunde vara lite glutenkänslighet också. Så därför tester jag att byta ut kvällsgröten mot risgröt. Plus även morgongröten. Men han får pasta som vanligt. Vi får se - det kan ju vara en utvecklingsfas också. Fan, hela småbarnstiden är ju bara en massa utvecklingsfaser som ställer till det....

Angående namnsdagen så har maken fortfarande inte kommit ihåg det ... Men jag tänker glömma hans nästa namnsdag HELT.

• fru AM

Fru FruLLan skrev 2009-11-25 14:50:09 följande:

Lunchhaket var chinakrogen precis vid ingången till ö-malmshallen från nybrogatan
    Aha - intressant! Enligt min erfarenhet heter man Hektor om man: A. Är en rottweiler
    B. Är en sydamerikansk gängmedlem
    eller
    C. Bor på Ö-malm

• fru AM

Liten: till maken, i julklapp, köper du en upplevelse! Oväntat va!?

Cicci: låter som en kul fest du ska på!

Angående adventsljusstaken: Om du älskar den så köp (om maken är med på det). (Dessutom tycker jag den ljusstaken även går att ha framme övrig tid på året!)

Jag är kär i min kristallskål som jag köpte för ett par veckor sedan. JAg njuter varje gång jag går genom vardagsrummet och ser den. Verkligen värd pengarna.

Kom i håg det fantastiska uttalandet (oklart av vem dock): "Quality only hurts once"

• fru AM

Liten: är det en året-om-ljusstake vi snackar om (alltså den silvriga) så finns det ingen tvekan. Då är det ju nästan billigt!

• fru AM

Liten: jag såg den förut ... tycker den funkar övriga året också.

BS: vi har skålen framme - den är jättetung och står mitt på vårt jättestora soffbord. I vardagsrummet där inte Livia får lattja runt för mycket. (Ja, så omoderna är vi - vi har vissa "lekrum" och vissa "vuxenrum". Vill inte bo i en "fullt-ut-lekstuga" även om det kan se väldigt mysigt ut hos andra.)

NU: ärenden (=shopping)

• fru AM

Ja, här hemma köper vi en liten säck ved på Ica Esplanad - ca 10 kubikDECImeter - för 250 kronor ...

• fru AM

Heja Nenne & Eskimån & P! Lycka till idag!

BS: Grattis på namnsdagen, Astrid i magen!

Vedprisproblematiken kommer bli verklighet även för mig snart - måste hitta en billigare leverantör eftersom vi snart har två fungerande öppna spisar!

• fru AM

BS: storlekstips: kolla hans vanliga byxor.

• fru AM

fråga i affären!?

BrudSommar2006 skrev 2009-11-27 10:58:06 följande:
    AM, men hur överför jag tex ett jeansmått till M/L/XL?
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter