• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis - *suckar* sånt där stör mig VERKLIGEN!!!! Men så får man ju värdera Semper på ett sätt och www.bondens.se/ på ett annat.. hm.... det är ju "rätt" olika priser också.. hm..

• viktualia

Mugglan - min inställning till jobbet och prestationer är lite "om jag inte visar teckningen som jag har ritat, hur ska någon då kunna veta att jag ritat den" - dvs jag brukar berätta för chefen vad jag gjort, vem jag pratat med osv... Tror absolut att man tjänar på det i längden.

Ego - makens knasiga planering har just gjort att jag måste städa hela huset, handla mat förutom att jag tvättat tre maskiner med mest hans tvätt.... men å andra sidan har han lagt sidådär 10 helger på att snickra på huset, medans jag lagom utmattad har suttit här vid datorn och inte gjort många knop. Och om jag nu orkar fixa allt detta, så är det ju en rätt ok kompensation.... snart lär jag ligga i ett hörn och pysa och inte orka tänka tanken på dammsugare.. hm... Alltså: Dags för slutplanering av helgmaten och sedan gäller det att skrida till verket!

• viktualia

Parnassia - Cecilija S www.mama3.se/

Nu är huset städat, maten är inhandlad, fyra adventsljusstakar är på plats och en amaryllis i en lökvas! Tjohooooo! Förutom att jag tvättat tre tvättmaskiner, lekt taxi och faktiskt JOBBAT lite idag också... plus varit på lunchutflykt... ehum...

Parnassia igen - hade varit himla spännande att se dig i annan hårfärg *önskar*

Vedeldning - fattar inte hur ni orkar... har sett Parnassia ladda deras panna.. *pustar* Tackar min lyckliga stjärna för att huset vi köpte råkar ha bergvärme!

• viktualia

Passionsblomman - Parnassia verkar ha rymt från datorn.... men hennes hus är klart mindre än ert. Och jag tror inte att de betalar "marknadspris" för sin ved... men hon får svara vettigare själv.. kan dock rapportera att Parnassias hus är jättemysigt!

• viktualia

AM - maaaaj gooodnääääääs.... *garvar åt Sthlmsproblemen*

Själv skulle jag kunna få gratis ved från sväronen - men då får man börja med att såga ner träden osv. Maken och jag tänker installera kamin nån gång framöver, men det får vara ett tag till. Och då behöver man inte så många kubik med ved heller...

• viktualia

Snorkis - *kramar om länge*

Nenne - håller alla tummar som finns!

Ego - apor vad trött jag blev av heldagsmöte i storstan.. men fniss.. ni skulle sett grymma Vickan i farten.. jag styrde upp evenemanget när det höll på att spåra ur.. fniss fniss.. inte så liiite nöjd...

Gick på stan en sväng men hittade inget riktigt viktigt... var i närheten av AMs nejder en kort sväng.. det var alla andra också.. hmmm

Godnatt!

• viktualia

BS - utebelysningen återstår här också.. men jag väntar också med att knuffa ut maken... lite väl grymt i det här tvärmörkret...

...näääeee... sängen var det ju som kallade...

• viktualia

Lappis - grattis till resan!!! Lagom avis... Sol, bad och några goda böcker känns väldigt lockande... mer lockande än en januari full av jobb och sedan tidernas mest nervpillande februari då Trollet beräknas komma. MEN det tidsperspektivet är ju inte särskilt långt.. och jag hade verkligen unnat dig att trava omkring med gravidbesvär istället för att pipa iväg till Thailand.

Själv längtar jag redan efter min "vanliga" kropp. Det här ischiasklämmet i benet är verkligen plågsamt när man försöker göra nåt vettigt. Har just strykit en massa tvätt och lagat lite mat.... och nu har jag rätt ont... blärk.

• viktualia

här har det avnjutits en bättre middag... grillad biff med hemgjort kryddsmör och hasselbackspotatis och till efterrätt saffranspannacotta med hallonsås. Ljuvligt! Jag smakade lite av makens vin och iiiiiiiiiii vad jag längtar efter större mängder av den varan...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter