• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Mrs B - sommaraktiviteter av min smak i dina trakter dröjer i megaformat till sommaren 2011. Och jag har INTE bestämt om jag ska delta i det evenemanget eller inte.... Beror på om jag får med mig Parnassia eller inte *näääerå* fniss.. men P och jag skulle nog ha skoj!

Ego - HATA ösregn i kombi med kolmörker. Duktiga jag har kört hela vägen hem själv. En liten bit av vägen liftade en av mammas väninnor med mig - himla skönt att slippa vara ensam i bilen. Nu är jag hemma och känner mig duktig som pallade turen till ma och pa och tillbaka ENSAM i bilen! Nästa gång jag kör ensam kan vara med Trollet... hur skumt som helst...

*godnattkramar*

• viktualia

nääääämen Snorkis!!!!!!!!!!!!! Vilken dag!!! Kära nån!!! Grattis och alla tummar i världen för att det ska gå vägen!!!! ååååå jag blir glad ända in i själen!!!

• viktualia

Nenne - dags att börja hålla tummarna för att FET på fredag ska gå strålande också!

Parnassia - slingrande halvslöa kollegor med svårt att få ändan ur vagnen = det har jag också! Undrar just hur de ska klara sig utan den räddande ängeln Vickan stora delar av nästa år?!?

Ego - är aptrött, troligen pga bilfärden igår. Mådde halvrisigt på bussen hem men inte illa på riktigt i alla fall. Hade varit najs att få må prima några veckor till.. hmmm

• viktualia

MrsB - det där lät rörigt.. jag fattade inte riktigt hur det hade gått snett?!? *kram*

• viktualia

MrsB - akasseregler är ett galet virrvarr.. hm.. man får vara tacksam så länge man håller sig undan...

Snorkis - jag känner igen det där med att det känns som om man ljuger... för min del gjorde illamåendet att jag fattade att nåt var förändrat.. annars hade det nog tagit riktigt lång tid.. första UL:et kanske.. när vi gjorde KUB-test i v12....

• viktualia

Snorkis - jag började må illa i vecka 6 och vet inte om jag slutat än eftersom jag äter tabletter.. men det lugnade sig lite nån gång runt vecka 18 tror jag. En rätt stor bov i mitt drama är min busspendling... 1 h och 15 min enkel resa..

Ego - jag är så OPYSSLIG men nu har jag minsann klätt in granbocken i nytt granris och det blev helt ok om jag får säga det själv.. *fniss* Undrar vad maken och övriga världen tycker?!?

• viktualia

Porchez - om du pallar att säga vad du tycker så kanske du kan försöka prata med chefen om hur du upplever situationen. När jag tycker att livet på jobbet är hemskt går jag till chefen och beklagar mig en stund.. hon råkar vara väldigt vettig och vi brukar hitta konstruktiva sätt att lösa det mesta. Antingen genom att jag tar mig samman och gör det jag ska eller att uppgifter omfördelas.

När man känner sig otillräcklig så kan ens totala arbetsmängd behöva ses över......

• viktualia
    porchez skrev 2009-11-24 20:48:03 följande:
    vickan - har tänkt på det länge att prata med chefen. Har bara inte vågat än, har tyvärr ingen bra chef men måste snart göra det. Har så nära till tårar vid såna tillfällen och är livrädd att börja gråta.
    Ajdå.. men finns det ingen kollega att ha "uppladdningssamtal inför prat med chefen" med då??
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter