• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Snorkfröken - vilken tur att du hittade en så snäll sköterska mitt i förvirringen!!

Själv fick jag inte tillbaka min mage.. men jag mådde ju hysteriskt illa också.. så jag kunde inte ha nåt som satt åt över magen. Alltså började jag rätt tidigt att använda gravidbrallor.. men hm.. jag var nog i v 10 eller nåt när jag verkligen började med det. Innan trixade jag med stora vanliga brallor.

• viktualia

koko - knarrande golv.. hm... planen är att ha spjälsängen i vårt sovrum och där är det maken som lagt golvet.. fniss fniss....

Koko igen - det är klart att man får gnälla!!!!

Egognäll: har fått nåt eksem eller vad det kan vara högt uppe på magen som svider hela tiden.. himla störande... ska dock till bm på fredag så jag får väl gnälla av mig....

• viktualia

ego igen - nån gång nästa vecka får maken besked om hur det går med hans jobb... vilket ju i förlängningen betyder att vi kan el inte kan stanna i hålan... hm... skräckblandad förtjusning är nog det närmaste jag kan komma... mer skräck än förtjusning dock...

• viktualia
    Parnassia skrev 2009-12-02 21:20:11 följande:
    Vännerfan! Kul att se dig också och lite coolt att våra barn blir så jämngamla. Vad säger prinsen om din mage så här långt då?Vickan! Hoppas allt löser sig till det bästa för makens jobb! Låter lite för spännande för min del. Drömde härom natten att min man blev utan jobb. Vilken panik jag kände när jag vaknade!
    Hm.. men som du vet vill jag varken bo i den här hålan eller gillar företaget som maken jobbar på... så enligt lagen om alltings förvirring skulle en uppsägning faktiskt innebära en möjlighet till flytt. Nån större risk för arbetslöshet verkar inte maken känna - det finns andra delar inom hans företag som rekryterar... En av flera lösningar skulle kunna vara Lkpg - vilket ju skulle innebära att vi kom otroligt mycket närmare er... men som sagt.. ingen vet hur det går... fast just nu känns mitt stalltips som att vi får stanna i hålan...
  • viktualia

Snark....

...en vrålsömnig Vickan lufsar in.. konstaterar att det är FREDAG - SKÅL alla grevar och baroner! .... tackar chefen för att jag får jobba hemifrån och lufsar vidare mot jobbmailen och dagens arbete.... ska en sväng till BM också...

• viktualia

Lappis - missfall är verkligen hemskt.. särskilt efter så långa processer som dina kompisar gått igenom. För egen del var kombin illamående och sommarens enda värmebölja lagom avledande manöver för att jag inte så skulle nojja så hemskt över missfallsrisken....

... och idag har jag tagit mig till 29 fulla veckor... vilket ju ökar sannolikheten för att det föds ett levande troll rätt rejält.. hela graviditet är verkligen mest en belastning och dessutom känns hela grejen väldigt abstrakt.. magen och sparkarna till trots...

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2009-12-04 08:46:16 följande:
    *vill snabbspola fram till slutet av januari*
    det förstår jag att du vill!!!

Själv vill jag INTE det.. för gaaaaaaaaaaaaaa vad läbbigt att jag då verkligen närmar mig målgång i detta.. ujuj...
  • viktualia

Nenne - fniss.. du är för bra...

Själv - har jag just hällt i mig kaffe men sådär väldigt mycket piggare är jag inte.. dags för en lagom iskall cykeltur så kanske jag kvicknar till! på återseende!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter