• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Snaily, lördag passar finfint! Jag ska se till att ni åtminstone har varsin stol att sitta på. Jag inboxar dig adressen och vägbeskrivningen. När passar det er, på för- eller eftermiddagen, eller kvällen?

Mja, angående renoveringen - vi och vi ... Svärfar har varit här igår och i förrgår och jobbat som en liten gnu i huset. Maken var också med en stor del av dagen och kvällen igår och jobbade.

Men jösses vad det har varit jobbigt att packa, 70 kartonger har det gått åt. Men det var en himla tur att vi började för flera veckor sen.

Lappis, jo det känns bra men också väldigt vemodigt. Men, men, det är en ny fas i livet och förhoppningsvis blir den bara ännu bättre.

Lappis igen, jag önskar såååå att jag kunde svara på den frågan.

Izzie, imorgon!

• Telis

Åh, nej julkort! Det hade jag glömt.

Räcker det om man skickar dom där gratis-flyttkorten och lägger till ett God Jul längst ner?

• Telis

Lappis, klart att du ska ha era semesterbilder i julkorten, det låter jättefint!

Själv har jag lovat mig själv dyrt och heligt att aldrig någonsin skicka ett julkort med bara Televinken i tomteluva. Antingen ska hela familjen vara med eller också blir det inga foton alls.

• Telis

nenne, åh det är STORT att ringa och boka tid för inskrivning!

• Telis

Åh, vad trevligt att ni håller med! Jag är så van att idiotförklaras när jag säger att jag inte gillar att få julkort med andras barn i tomteluva på.

Visst kan det vara kul att se hur kompisars barn vuxit under året om man inte ses så ofta. Men ofta är det ju minst lika roligt att se hur kompisarna själva har vuxit. Så ska det vara foton så tycker jag att alla ska vara med och inte bara barn. Annars duger det lika gott med fina köpta eller handgjorda.

Lappis, lova att påminna mig om jag gör något sånt om ett par år!

• Telis

Ha det så kul och kör försiktigt om ni också har fått snö, muggles!

• Telis

Parnassia, jo jag vet att det finns massor med folk som inte håller med mig eftersom vi vartenda år får en massa julkort med barn i tomteluvor på.

Blixten McQueen? Herregud vad man har mycket att lära sig inom barnkulturen.

nenne, hur har det gått med julklapp till P? Har du bestämt dig än?

På tal om tips förresten, jag får ladda ner obegränsat med musik gratis inom ett år men bara därför kommer jag inte på någon enda skiva eller artist som jag vill ha (som jag inte redan har). Är det någon som kan tipsa om en favvo-skiva som jag inte borde missa? Jag gillar typ Depeche, Anna Ternheim, lite soft jazz som Norah Jones och Sophie Milman, the Ark, the Hives, Mando Diao, tjejer som Lisa och Carolina Miskovsky osv. Och fin julmusik.

• Telis

Liten, hmm, ODs skiva tror jag att vi har hemma (i någon av alla miljoner kartonger) men jag kan ju alltid ladda ner den och ha den på datorn också.

Parnassia, usch jag är hemskt dålig på musik också. Lars Vegas Trio är noterat, ska kolla om julskivan finns. Tack för tipset!

Filmen "Bilar"?!

Japp, imorgon ska vi flytta hemifrån.

• Telis

Jag kan nog inte heller hjälpa till med film tyvärr. Jag har bara varit på en film det senaste halvåret och den var inget vidare.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter