Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Lappis, du får köpa Millenium-filmerna på dvd istället för att se dom på bio.
Lappis, du får köpa Millenium-filmerna på dvd istället för att se dom på bio.
Jag gillar faktiskt inte tecknad film. Maken har lovat att han och Televinken ska titta på sånt och så ska jag indoktrinera honom till att gilla alla Astrid Lindgren-filmer som jag vill se.
Nej, jag vet, visst är jag konstig!
Nu ska jag hem och brottas med dom sista kartongerna.
(Jäklars Snaily, jag skulle ju inboxa dig vägbeskrivningen! Jag gör det ikväll - nätuppkopplingen blir det sista vi packar ner. )
Puh, jag trodde inte att vi hade så mycket kvar att packa men fy f*n rent ut sagt vad det har varit jobbigt ikväll. Men nu börjar vi nog bli klara tror jag.
Tusen tack för alla musiktips! När vi får igång datorerna igen ska jag ladda ner lite igen.
muggles, jag har faktiskt varit på en konsert med Tomas Andersson-Wij. Musiken tyckte jag var så där men han var helt otroligt bra på mellansnacket! Jag satt och önskade att han skulle sjunga mindre och prata mer.
Vickan, fy tusan för att må illa fortfarande, hoppas att lite julledighet gör susen.
Nu ska jag inboxa mina våldsgäster.
Puss och gonatt!
God morgon!
Jag läste ikapp på telefonen igår kväll men kunde inte logga in så nu får vi se om jag minns vad jag ville kommentera.
PB, otroligt vad effektiv du var häromdagen! Du glömmer väl inte att ta det liiiite lugnt också så att du inte vaknar som en urvriden trasa lagom tills julgästerna dyker upp?
Snaily, jag tycker att man brukar må rätt bra under sprutperioden fast å andra sidan har ju jag inte fått så många äggblåsor heller så jag kanske inte blivit så svullen som andra?
Tusen tack för musiktipsen, en del har jag aldrig hört talas om överhuvudtaget så det ska bli spännande att utforska lite nytt!
Välkommen hem, AM! Perfekt att komma hem till det underbara vintervädret och jul. Livia blev aldrig sjuk sen?
Nu är vi inflyttade på det nya stället! Det gick bra igår, förutom att jag började dagen med mitt första riktigt gravidhysteriska utbrott.
Tanken var att vi skulle ta emot flyttgubbarna och sen gå ut och käka frukost innan vi åkte vidare till huset för att ta emot flyttgubbarna. Dom kom till lägenheten (nästan i tid!) och började börja ut grejer i ett rasande tempo och precis när maken och jag ska åka därifrån upptäcker han att han har tappat bort nyckelknippan med samtliga nycklar till huset. Då brast det för mig kan man säga.
Han var själv övertygad om att han måste ha tappat dom på jobbet, på vägen hem eller ute på parkeringen (som var täckt med snö). Jag vet att han är hemskt disträ ibland men han brukar inte tappa bort saker så jag trodde att han hade stått och tänkt på annat och packat ner nycklarna i någon av alla tusen kartonger och väskor. Som i det läget var på väg ut i flyttbilen i en salig röra ...
Nåja, efter mycket om och men kom han på att han hade tagit loss en nyckel och lagt i byxfickan och lagt den övriga knippan i huset, just för att inte tappa bort alla nycklarna på en gång. Så han letade helt enkelt efter en nyckelknippa fast han hade en ensam nyckel i byxfickan.
Ja, kära nån, det var verkligen kaos där igår morse. Men stackars min man, han hade ruskigt dåligt samvete. Men att behöva köpa nya biljetter för 25.000 kr är nog ändå snäppet värre.
Vilken tur förresten att vi inte flyttar idag, nu är det världens snöstorm här. Så himla mysigt!
nenne, äsch dom kan stoppa upp sin jäkla snurra. Har du kollat FL:s uträkning? Den brukar jag förlita mig på. Jag skulle räkna som man räknar vid ÄD där, dvs ange dagen du fick tillbaka ägget minus fem dagar (för odlingstiden) som ägglossningsdag.
nenne, om du är i v 5+3 så är du i vecka 6.
Ja, egentligen blev jag väl inte så jättearg utan mest ledsen och hysterisk men jag borde nog ha insett att det inte var någon katastrof. Men med lite gravidhormoner och på tom mage så kändes det bara hur jobbigt som helst. Just då hade jag ingen som helst känsla av att jag hade kunnat göra en liknande grej utan bara att "åååååååååh, men det är ju så tyyyyyypiskt honom, vilket annat pucko skulle göra en sån grej?!". Nu är jag lite mer balanserad igen.
nenne, okej vecka 6 låter rimligt. Då är det ju lite tidigt att få se ett hjärta på VUL tyvärr, det hade ju varit en schysst julklapp annars!
fru AM skrev 2009-12-17 14:21:13 följande:
Hej Omsan! Ja, visst är han jungfru!
Hoppas magen kryar på sig snart!