• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vickan, om du har problem med halsbränna, har du provat Losec Mups? Novalucol är ju goda och så men hjälper bara i en halvtimme, Losec Mups hjälper i ett dygn. Jag älskar Mupsarna!

PB, grattis till beslutet! Jag tror inte att ni kommer att ångra er, oavsett resultatet. Håller tummarna!!

muggles, FSH-värdet är ju bara en indikation, även om man har ett dåligt sånt kan man bli gravid ändå så risken är ju att ett provresultat inte förändrar ens förhoppningar och att man blir ledsen varje månad. Men det kan ju vara värt att kolla upp ändå förstås.

muggles, jag känner mig rätt hemma redan, trots all röra, så det behöver absolut inte ta ett år!

snaily, hoppas att du har det jättehärligt på din första lediga dag på evigheter!

Har precis kommit hem efter att ha överlämnat vår lägenhet till våra köpare så nu har jag en j*vla massa pengar på banken och ett bekymmer mindre. Synd att man inte får sätta sprätt på pengarna bara, dom ska ju direkt in på huslånet.

• Telis

muggles, man kan köpa sk makulaturpapper från flyttfirmorna. Nu när vi köpte så kostade det 145 kr och det var en bibba som var minst en halv decimeter tjock, det räckte mer än väl. Det är säkert billigare än att köpa på blomsterhandlar.

Och SÅÅ duktiga har vi inte varit med pengarna. Vi använde en del av handpenningen till att köpa bil, barnvagn, tapeter, färg, tv-bänk, bäddsoffa och lite annat. Men pengarna vi får idag ska gå till huslånet.

• Telis

Avdraget gör man i deklarationen sen, det finns en sån ruta för omkostnader man har haft (förbättringar, mäklararvode osv.

• Telis

Ah, bra att du gav mig lite dåligt samvete där, PB. Jag måste gå och måla väggarna i gästrummet nu, kan inte sitta här och slappa hela dagen.

så länge!

• Telis
    Piggelin1 skrev 2010-01-04 14:34:20 följande:
    Vi fick en hel hög med papper gratis från flyttfirman - ingick typ i priset när man hyrde flyttkartonger. tror faktist inte att vi betalade ngt alls för pappret, eller iaf var det mariginellt med pengar.
    Det verkar som om alla flyttfirmor har sin egen modell, vi fick låna kartongerna gratis men fick betala för pappret.

AM, jag mår faktiskt bäst om jag håller på lite lagom mycket, om jag bara ligger på soffan får jag ont i ryggen. Men jag har hunnit med soffan, pralinerna och lite nätshopping till Televinken också idag så det är inte som om jag tar ut mig precis.

Televinken räknas för övrigt som fullgången numera så det vore ingen katastrof om han kom lite för tidigt. Idag håller han på bökar runt och det gör rejält ont så det ska bli riktigt skönt när han befinner sig på utsidan istället.

snaily, jaså jag trodde du skulle vara ledig idag. Men din stackare, när är du ledig nästa gång då?

snaily igen, jag tycker inte att man ska behöva prata om ev. fertilitetsproblem och -behandlingar det första man gör på en anställningsintervju du kan gott komma med en liten vit lögn under intervjun tycker jag. Om du sen får jobbet och flyttar dit så finns det nog tid att antingen berätta sanningen eller hitta på någon liten historia om någon redan inplanerad grej du måste vara ledig för.
  • Telis

Det är verkligen svårt det där med passform på byxor! Jag avskyr både mina Polarn & Pyret och Cecilija S-byxor. Helst skulle jag vilja gå hemma naken tror jag.

• Telis

Piggelin -

snaily, visserligen är jag varm av mig nu under graviditeten men det skulle nog bli lite för kallt att gå omkring naken hemma.

BS, jag kanske bara har köpt för små eller nåt, trots att mina är vansinnigt långa också och jag brukar ha det motsatta problemet med för korta byxor. Men dom sitter åt alldeles för hårt på ovansidan av magen, jag är superkänslig där för Televinken ligger så högt och spänner ut huden just på ovansidan.

septembers byxtips ser ju kanon ut men det känns lite fel att köpa fler gravidbyxor när det bara är en vecka kvar.

Gaaaaaah, bara en vecka kvar! *går och hyperventilerar i en papperspåse*

• Telis

BS, nej jag ska prova det. Har du resårbandet under magen då och byxorna ändå sitter uppe?

• Telis

Vickan, synd på kursen! Men jag har också hört att den där boken ska vara väldigt bra. Du kanske kan börja med den och om profylaxtekniken känns svårbegriplig så kanske du kan köpa DVD:en då?

EA, det är nog inte mer än 2 veckor som kan vara jobbiga för magen att sitta på en MC, så länge du inte blir överstimulerad och det hoppas vi att du slipper!

• Telis

Åh, hur mår Frejis och Freja, Liten?! Jag tänker på dom ofta och undrar hur det går med allt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter