Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Ore, men det låter rätt bra ändå, att sitta skräddare är ju ändå en rätt "extrem" ställning. Hoppas att experterna säger att det ser bra ut också!
Ore, men det låter rätt bra ändå, att sitta skräddare är ju ändå en rätt "extrem" ställning. Hoppas att experterna säger att det ser bra ut också!
Den där PoP-overallen var tyvärr slut i storlek 56 annars hade jag slagit till!
kängu, hur var Köpenhamn?
snaily, men åh vad söt han är som sitter och svara på mejl från semestern i Thailand! Fast jag förstår inte heller hans svar, det är väl själv vitsen med nedregleringen att slemhinnan ska vara tunn? Jag tycker också att du kan börja med sprutorna på torsdag, skulle det vara så att Falun vill att du gör en omstart så kommer det ju inte att räknas som ett riktigt försök ändå. Och dessutom kommer dom antagligen att säga att det bara är att köra på så då är det ju bra att du har hållt dig till schemat!
Hej Frejis!! Det kommer säkert fler tillfällen till fika i casa Telis. Tack för kommentarerna på alla mina klädfrågor och babysitterfrågor. Nu känns det som om jag har läget lite mer under kontroll, det ska nog bli bra det här.
Jag har smörjt in magen lite men mest för att jag var torr, det känns annars som om det gör ont mest på insidan och inte på utsidan. Nästäppan, onda magen och halsbrännan kommer jag inte att sakna alls men dom små gullepuffarna och känslan av känna en liten fot genom magen kommer jag att sakna. Jag ska försöka njuta av att vara gravid nu sista veckan även om det gör ont och är lite jobbigt, det är ju antaligen sista gången.
Hur mår du själv, Frejis? Har du kommit in i rutinerna och att vara mamma?
God morgon, god morgon!
Aaah, detta är livet. Vakna till och pussa lite på maken när han går upp före kl 7 för att gå till jobbet, somna om och vakna ett par timmar senare. Sitta lääääänge med frukosten i nattlinnet och titta på snön som faller. Så småningom ska jag väl masa mig in i duschen och sen måla lite väggar men det är ju ingen brådska för jag är ju leeeedig.
Liten, jag är nyfiken, vad tyckte du om Masdjävlar? Alla hade sagt att den var så "vaaaaansinnigt roligt" men jag kände mig deprimerad i flera veckor efter att ha sett den. Jag tyckte den var fruktansvärt sorglig och jobbig. Men om man inte har vuxit upp med en Norén-familj i verkligen så kanske man tycker att den är rolig?
MSW, ja jo, fast det vore så skönt om målningen hann bli klar innan han kommer. Det är gäst-/arbetsrummet vi håller på med och när det är målat kan vi sätta in en gästsäng där plus bokhyllor. Det i sin tur betyder att det dels finns en annan säng i huset vilket kan vara bra om någon av oss behöver få en natts ostörd sömn, och dels att vi kan flytta alla bokhyllor och böcker från det som ska bli barnrummet. Det rummet är helt belamrat från golv till tak nu. Om bara målningen var klar så skulle det alltså leda till en massa andra bra saker.
Aaaah, på tal om familjer igen förresten.
Jag pratade med min mamma på telefon igår och sa att det bara är en vecka kvar tills Lilleman kommer. Då suckade hon tungt och sa "har du inte ångrat dig om det där kejsarsnittet än, jag hade hoppats på det" och så kom det en lång utläggning om vilken stor och farlig operation det är och om hur otroligt lätta vaginala förlossningar hon, mormor, min moster, min kusin, plus mammas samtliga kollegor på alla ställen hon någonsin har jobbat på har haft.
Suck alltså. Varför kan inte föräldrar ibland bara lägga sina egna privata åsikter åt sidan och vara lite stöttande? Jag har ju sagt så många gånger att jag inte *vet* om det här är rätt beslut men att jag *tror* att det är rätt och att nu kör vi på det. Jag har ingen lust att hålla på och älta dom här grejerna längre. Kan hon inte då bara säga att "det blir säkert bra, oavsett vad du väljer"?
nenne, gah, det där var ju inte heller någon supersmidig kommentar som man vill höra från sin mamma precis!
Liten, jag tycker iallafall att du var jättefin med din mage!
muggles, nej, det är ingen brådska med att barnrummet ska bli klart, vi har inte ens köpt några grejer dit än. Det skulle bara vara så skönt om det var tomt, det ser så jobbigt ut med alla saker och kartonger som står staplade där inne. Det går inte ens att ta sig bort till fönstret för att släcka julstjärnan som hänger där.
Man borde skriva ner alla saker som ens föräldrar har gjort mot en själv och som man absolut inte vill göra mot sina egna barn. Så kan man hitta på alldeles egna saker att terra sina barn med.
Vickan, jag har också startat en tvättmaskin men det gjorde jag i nattlinnet.
Ore, ja, jag vill så väldigt ogärna ha ett akutsnitt så att jag nästan kan välja ett planerat snitt enbart för att undvika den risken.
AM, på tal om tejp , hur länge tejpade du ditt ärr? På FL sägs det att det blir snyggare ärr om man tejpar det i sex månader, är det något har hört? Jag tänkte att om man ändå ska tejpa ögonpåsarna och brösten så kan man ju tejpa upp magen också.
Nu är jobbkläderna på så nu ska det målas!
EA, klart att ni kan be dina föräldrar om hjälp! Heja!
PB, jag förstår precis hur det känns att få presenter som någon annan har valt ut för att dom själva tycker att det är skojiga presenter utan en tanke på vad man själv vill ha. Jag klagade ju över att min mamma gjorde samma sak nu till jul. Det är ju oundvikligt att man då känner sig väldigt "osedd". Skönt ändå att han förtod vad du menade efter att du förklarade till skillnad från morgonrocksincidenten. Kramar!!
Men förresten är det ju samtidigt lite gulligt att han köpte för små kläder, då tänker han ju inte på dig som väldigt stor och mycket tjockare än när ni träffades. Jag hade nog tyckt att det känts värre att få kläder i storlek XL när man behöver medium än tvärtom tror jag.
Frejis skrev 2010-01-06 10:38:26 följande: