Summan av kardemumman - livets väsentligheter
PB förresten, GRATTIS på födelsedagen ändå! Hoppas att det slutar bättre än den började!
PB förresten, GRATTIS på födelsedagen ändå! Hoppas att det slutar bättre än den började!
BS, jag klippte bort det för ca 3 minuter sen, ska nu in i duschen och sen prova om det blivit bättre. Återkommer i frågan!
Jag är också jättetörstig, det har kommit och gått under hela graviditeten men är definitivt ett symptom för jag brukar inte vara det annars.
Men nu undrar jag lite vart allt jag dricker tar vägen för jag kissar inte ut det och jag är visserligen lite svullen om händer och fötter men inte så farligt och jag har inte gått upp så mycket i vikt heller. Jag kanske svettas ut det på nätterna för jag är helt galet varm då? Har bara mitt allra tunnaste sommartäcke och då har vi ändå bara runt 15 grader i sovrummet.
Nu har jag duschat (intressant eller hur), och jag passade på att ta ett foto av magen. Det blev inte så värst bra eftersom jag var tvungen att ta den själv med mobilkameran i badrumsspegeln och var tvungen att stå lite konstigt, men dom som vill kan titta på den i galleriet nu. Passa på, snart åker den bort igen!
Liten, men vad härligt med lite lågt socker! Fram med kladdkakan och lösgodiset.
Jag hade ju lite lågt järnvärde förra gången och funderar på om det var för att jag drack så himla mycket mjölk då? Det ska bli spännande att se vad det ligger på imorgon. Jag skulle visserligen ta två tabletter om dagen och jag har bara tagit en, det är ju helt omöjligt att få till två gånger eftersom dom inte ska tas i närheten av varken mjölkprodukter eller halsbrännemedicin, men hoppningsvis är det lite högre nu.
Tack tack! Men det är nästan så man önskar att den var lite större, eller Televinken lite mindre, för nu spricker skinnet snart.
Hoppas att det går bra med din kompis och hennes barn, nenne! Om hon är i vecka 30 eller så så borde det gå fint även om det blir en jobbig tid på neo.
BS, byxrapport: det blev mycket bättre utan resåren men dom gör fortfarande lite ont på översta delen av magen där huden är som mest spänd. Men å andra sidan gör nog alla byxor det just nu tror jag. Dom blir säkert perfekta om en vecka eller två!
Haha, det påminner mig (återigen) om min mamma. Hon har nog fortfarande inte fattat att jag och brorsan numera är vuxna och tjänar mer pengar än vad hon får i pension. Så hon kan på fullt allvar önska sig saker som Lypsyl och plackers i julklapp för att vi inte ska behöva lägga ut så mycket pengar på presenter.
Vickan, det är såna byxor jag har också tror jag och dom funkar bra med ett par lite tjockare strumpbyxor under. Om det inte är -22 som det var häromdagen men det ska det väl inte vara så länge till.
Lappis, jag förstår inte vad du skriver, det blir bara som grekiska bokstäver här.
Alltså, brallorna funkar bra på jobbet, jag skulle inte ha dom på några längre skogspromenader.
BS, aha så man kanske kan ta båda järntabletterna på en och samma gång, jag var så insnöad på att man skulle sprida ut dom med tolv timmars mellanrum. Det vore ju fiffigt.
AM, ja jag tror att han gör det men att armar och ben sticker ut ur nystanet lite här och där för han lyckas peta runt både högt och lågt och till höger och vänster samtidigt.
BS igen, jag trodde att man var säker från bristningar när man klarat sig så här långt men sen läste jag att en del inte ens upptäcker sina förrän *efter* förlossningen så nu tar jag inget för givet. Men visst bleknar dom väl sen så småningom så till sommaren har du kanske blivit av med dom igen?
Angående semestrar så vill jag gärna åka utomlands men för min man är det viktigt att Televinken först får se Sverige ordentligt så jag får kompromissa där. Fast nu i sommar tycker jag att han fortfarande är så liten så då borde vi kunna åka utomlands. Han kommer ju inte minnas något av Höga kusten eller folkdans i Rättvik om vi skulle åka redan i år menar jag.