• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

AM, fast mitt problem med PoP-byxorna är inte längden på resåren utan dels att själva jeansdelen sitter så illa och att knappen på resårbandet sitter mitt i ryggen (hur tänkte dom när dom sätter en knapp mitt i ryggen?!). Iofs skulle man väl kunna ta bort resårbandet med knappen och ersätta det med ett annat resårband utan knapp. Om man nu orkade...

snaily, jag ger den så gärna vidare till dig! Det har hittills varit en exemplarisk graviditet utan en endaste kräkning eller andra farliga "biverkningar" så den behöver jag inte skämmas för att lämna ifrån mig.

EA, nej jag tror att det är bara bra om man kan leva precis som vanligt. nenne var ju ute och grävde i trädgården eller nåt sånt samma dag som ÄP:et och det gick ju bra.

• Telis

Telis skrev 2010-01-04 21:22:54 följande:

EA, nej jag tror att det är bara bra om man kan leva precis som vanligt. nenne var ju ute och grävde i trädgården eller nåt sånt samma dag som ÄP:et och det gick ju bra.
    Eller vänta här nu, det var ju ett FET som gick bra och då gjorde hon ju inget ÄP. Åh suck, och så säger dom att man får gröthjärna av att amma, jag törs inte tänka på hur det blir då eftersom jag har det redan nu. *slår mig själv i huvudet med nåt hårt*
  • Telis

EA, äsch jag tror iallafall att det är bra att leva som vanligt. Det lilla ägget ligger tryggt där inne - som ett dammkorn mellan två pannkakor var det nån som sa. Själv var jag otroligt stressad efter återföringen och tvingade min man att vi skulle springa från sjukhuset till pendeltåget för jag hade så bråttom tillbaka till jobbet och det gick ju bra.

• Telis

*går direkt och klipper bort det där attans resårbandet*

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-05 10:00:50 följande:
    MOAHAHAHAHAH hundar är dumma ? katter är smarta.www.youtube.com/watch
    Åh, när jag kollade på den där så såg jag också mitt favvoklipp igen, det här är ju underbart:

• Telis

AM, är det en Baby Björn babysitter man ska ha eller spelar inte märket någon roll så länge det finns olika lägen på den?

• Telis

nenne, visst är det bra, jag kan kolla på det precis hur många gånger som helst.

• Telis

AM igen, (förlåt men du är ju min husguru så du får stå ut med lite frågor ) vad tog du med dig till BB när Hektor kom? Det finns ju miljoner BB-listor på FL men jag är lite skeptisk, många verkar ju ta med sig grejer som om dom skulle flytta in. Sen kanske man behöver lite färre saker vid snitt tänkte jag?

• Telis

*äsch, nu fick jag hjärnsläpp och tryckte på Refresh istället för Posta inlägget. Får väl skriva om inlägget då. *

Muggles, tack! Klart att du också får svara, du är också en guru. Det där lät som en mer lätthanterlig lista än dom jag sett på FL. Men vad räknar du in i necessären? Behöver man tex ta med sig bindor och blöjor eller får man sånt på BB? Och varför skriver så många upp "mat" på sina listor, man befinner sig ju på ett sjukhus, maken måste väl kunna gå och köpa mat någonstans, man blir väl inte inlåst på rummet?

• Telis

Nej, det är lite sånt där med mat och hur mycket man blöder osv som kanske skiljer sig mellan snitt och vanlig förlossning.

Bara jag inte glömmer mitt läppcerat så känns det mesta som om det går att fixa. Jag är helt beroende av det.

Nej, jag har inte köpt någon amningskudde än. Tänkte ta med maken till någon barnaffär här framöver och fixa en sån plus en babysitter.

Jodå, man får ta med sig musik in men jag brukar bli mest störd av musik i såna situationer så jag struntar nog i det.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter