• Fru E

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Liten-tycker med att det är dålig stil att ringa med så pass kort varsel när det "bara" gäller trötthet och inte sjukdom

Peppar peppar så verkar vi ha fått en spekulant på vår garderob han ska bara hitta ett släp, tjohoooo!

• Fru E

Undrar hur det är med Fru Muffins förresten......var länge sedan hon var inne hos oss

• Fru E

*tjurar*
    Banken ringde nyss och drog ner min dag oavsett om vi klarar av dubbla boenden så får vi inte lånelöfte förrän vi antingen har kontrakt på att sälja vårt nuvarande hus eller kan garantera att vi har 260 000 + 60 000 kontant till handpenning och pantbrev och det har vi INTE i bakfickan direkt......
    Jag tror inte att det är några större problem att få vårt hus sålt innan vi skulle flytta till det vi vill titta på och då skulle en del av pengarna finnas men banken ville ha en garanti.
    Ett alternativ som jag helst inte vill nyttja men som jag har fått påtalat flera gånger är att min pappa mer än gärna ställer upp med pengar men kan man verkligen låna 200 000 av sina föräldrar!?!

• Fru E

Så visningen är bokad än då och ringt tillbaka till banken och frågat om vi får lånelöfte om vi har de 10 % plus pantbrev och lagfart utan att sälja vårt hus först (även om det nog kommer att bli sålt innan vi och OM vi köper det vi vill) och de återkommer i eftermiddag.
    Vet dock inte hur jag ska ta upp frågan per telefon med min käre far....hm.....inte för att han är svår att prata med utan för att jag är lite "mesig" i sådana här frågor och inte tycker om att ev låna pengar

• Fru E

PB-kramar om ordentligt!!! Du får ge honom en lista på vilka storlekar det är som du har så kan han inte köpa fel åt dig mer!

Cicci-har ni redan börjat planera för en 3:a?

• Fru E

Och jag en promenad för att lugna ner mina nerver lite.....

• Fru E

Nenne-min brorsdotter kom i vecka 30-31 och är idag en matglad tjej . Hon vägde 1.6 och var 40 cm lång, behövde inte ligga i respirator så länge utan sedan värmebädd

• Fru E

Hmmmmm.....försökte komma på vilka extra kostnader som tillkommer till den bokalkylen som jag gjort på nätet men det enda jag kan komma på (förutom driftskostnaderna som jag antar innehåller värme, el, vatten, sopor, sotning, hemförsäkring, larm, fast.skatt) är telefon, internet och bilförsäkring+skatt. Något jag missat som ni andra har eller man bör ha?

• Fru E

Mobiler har vi båda via jobbet, personförsäkring har bara jag så den går på "mina" pengar, csn räknar jag in när jag fått med allt i det gemensamma, dvs lägger på det på det som jag ska betala extra

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter