Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Helene Tursten är bra deckare med
Helene Tursten är bra deckare med
Parnassia-har inboxat dig!
Izzie-du är inboxad
Ångrar lite att jag inte hämtade termobyxorna hos L igår som jag så snällt har fått eftersom hon har för många enligt hennes make, blir långkalsonger om jag ska ut på runda idag.
Kanske vågar jag ringa pappa efter promenad och en öl eller två
*Andas ut*
Vet inte varför jag velade så innan jag ringde pappa men naturligtvis var det inga problem med att låna det vi behövde frågade ändå flera flera gånger om det gick bra och kändes rätt. Känns ändå lite konstigt på något sätt
Grattis till dem som haft bra BM besök
God kväll!
Fru EA är helt salig i ett annat hus än det vi var på visning på
Det hus som vi tyckte om på bilderna var i verkligheten inte lika snyggt. Planlösningen var kanon med enplans, många sovrum, kakelugn, nytt snyggt kök, uteplats i rätt läge med markis, bra storlek på garaget, grovkök etc. Nackdel var omgjorda badrum 03 men med plastmattor i ljusblått och ett i grönt, sådär snyggt och fräscht. Mycket sprickor i fogar då vardagsrummet var tillbyggt 02 och alla lister var lite klåparaktigt tillsågade eller målade. Sådana saker som vi kommer att störa oss på. Utvändigt var det vindskenor som behövde bytas (ruttna), hela huset målas, ev hängrännor att byta. Vi tyckte inte att huset var värt de pengarna eftersom det var en hel del att fixa men sa att vi var intresserade just för att följa budgivningen om det läggs skambud tex.
Vi kollade även på ett andra hus idag men det var verkligen sunkigt! Vi gick in och sedan ut nästan direkt, alldeles för mycket att göra och tomten var inte bra.
SÅ ny visning nästa söndag på ett hus som ligger i samma kommun, ungefär lika långt till centrum/tåg, större boyta, gjuten pool med mosaik , uterum, trädäck, stort garage, balkong, cool ovanvåning med synliga träbjälkar. Allt till en billigare kostnad än de andra
. Det som krävdes i detta är nya tapeter, lasera trädetaljer, sätta glasdörrar i uterummet, sätta in kamin.
Har sålts lite andra hus i omgivningen där i somras och de gick ner minst 100 000 så verkar relativt lovande.
Så nu ska här fräschas upp i varenda rum (småsaker som vi själva stört oss på vid visningar) så att vi snabbt och lätt kan lägga ut detta till försäljning när vi hittar rätt hus
Dags att göra lista med andra ord
Lappis-välkommen hem! Bara lite avundsjuk här hemma fryser man konstant BR!
BS-GRATTIS!! Snacka om att INTE få någon förvarning
Perfekt att shoppa nu när det är rea
Snorkis-160 med en tomt på ca 700
4 sovrum och 2 allrum