• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

På tal om ofrivillig barnlöshet så tog fram papprena vi fick på vårt senaste kurstillfället och ser att de allihop handlar om ofrivillig barnlöshet.

Mannen vet mer om kvinnans reaktion än tvärtom ... kvinnor pratar, pratar, pratar men vad tänker männen? Kvinnor och män ragerar olika när de inser att det kan bli svårt att få barn.

en annan säger ...

Över hälften av alla kvinnor som förblir barnlösa får problem. Många blir deprimerade och barnlösheten blir ett hot mot det egna psykiska välbefinnandet.

ytterligare en artikel ...

Ofrivilligt barnlösa får inte det psykologiska stöd de har rätt till.

... ska nog ta och läsa dessa.

• Lapinette

nenne - dunderklumpen är aldrig fel !

• Lapinette

Blivande fru L - man är lite lullig så du lär nog inte vilja trava omkring på stan direkt. Ena gången så tog vi tåget från Uppsala och åt lite lunch på ett ställe i väntan på tåget men som sagt några promenader lär du inte känna för. Jag har sedan åkt hem och sovit i ett par timmar. Har inte haft så ont.

• Lapinette

pb - härligt med mirakel! Själv väntar jag fortfarande på vårt. Nej, ska ned till tvättstugan och sen få aschlet ur vagnen och beställa lite Adoptionsböcker (sitter just nu och kollar efter vilka jag ska köpa). Tjing!

• Lapinette

Men jösses .. här går jag ned i tvättstugan, fixar lite pasta med räkor och öppnar en flaska vin och ni hinner skriva en jäääkla massa!

• Lapinette

Dunderklumpen på bio ... jag och min kusin som gömde ansiktet bakom händerna för att den var så läskig!

• Lapinette

Ja, jösses! Ni har skrivit mer på en timma än hela helgen. Orkar inte läsa ikapp allt skitsnack så nu kommer jag att bubbla vidare om allt möjligt konstigt.

nenne - har maken kommit hem välbehållen? Min hade inte gjort ett jota igår. Jag som hoppades på att köket skulle vara färdigmålat och klart . Fast vad kan jag begära som bara satt och snackade skit hela dagen.

• Lapinette

Men Dunderklumpen VAR läskigt! I promise!

• Lapinette

Ska nu skicka iväg min beställning på Adlibris. Det blir en adoptionsbok på engelska till maken och en på svenska till mig + den där husboken som du rekommenderade nenne i inflyttningspresent till kompisarna.

Sen har vi under middagen diskuterat vilka egenskaper som gör oss till bra adoptivföräldrar och vilka egenskaper som kommer försvåra oss att bli bra adoptivföräldrar. Ja, då kanske ni förstår lite hur våra hemuppgifter ser ut.

• Lapinette

Ja ... den var superläskig! Tacka vet jag Plupp!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter