Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

AM - vi vet inget om sort. Men alla teorier utom möjligen cravings pekar på kille. Badbollsmage med 136 i puls senast. Fast ost o choklad står högt på min matlista. Ingen fänkål här inte.

Gissar att det är nu magen är som finast - tackar för komplimanger (piggar upp humöret) - sen blir magen nog bara abnormt stor.

Dags att fylla på lite smörgås med ost! Hade nog gärna velat ha en nenne-semla med. Mums!

• Liten med Mindre

Grattis till fint pyre - Blivande, och fina äggblåsor Snaily! Hoppas på god fortsättning.

Snaily - med tanke på all snö på din FB-bild så gissade jag att det kunde vara du, men det är ju dumt att missta sig. Kan bli lite förvirrat i så fall.

Lappis - härligt att ni hade en bra semester vid poolen. Härligt värre faktiskt!

Muggles - jag kände mig nog ganska badbollig sist med, men kanske inte så här mycket. Fast det är nog för att magen är stor så tidigt nu, som det märks. Tiden får utvisa vad Grynet blir.

Skönt att ni blev nöjda med tapeten förresten - 1700 kr rullen lät väldigt saftigt. Tror inte veliga jag skulle våga mig på det ens.

Å andra sidan uppgraderade jag makens första val ( av ljudelektronik anpassat till vad han trodde jag skulle gå med på), med 5000 för att det verkade mer framtidssäkrat och snyggare. Jag hade turen på min sida att det även var bättre grejor, inte bara design.

• Liten med Mindre

Spännande Telis - snart en Televinken att krama!

BS - måste också säga att syskonen är väldigt lika till utseendet som nyfödda.

Cicci - skönt att lavemangen gjorde sitt jobb. Mindre har ju fått Microlax några gånger, och det verkar göra ont. Inte uppskattat, eller kul att ge. Har ni fått några kostråd också?

September - hoppas tanten eller ett riktigt plus dyker upp snart så att du slipper undra. Kram!

Sweet - jättefint med tyg i hyllorna. Vi har likadana dörrar,som vi hade tänkt sätta roliga bilder i. Men det var för 2 år sen... Kanske skulle komma till skott nu. Hade funderat på att sätta in tapet om vi inte hittar några bra foton. Men tyg kan ju vara enklare nästan - lättare att korrigera om man viker fel. Vek ni bara fast tyget - eller är det klistrat/häftat/tejpat?

• Liten med Mindre

Cicci - hur funkar det med ex fullkornspasta eller nåt till Victor? Äter han köttfärssås?

Vi brukar "racka" (riva+hacka i matberedaren, monterar både rivskiva och hackkniv) i morötter o rotselleri i köttfärssåsen, för att få i mer grönsaker utan att det "syns" så mycket. Plus finhackad lök samt tomatkross. Säkert kan man även ha i squash/pumpa o kanske paprika utan att det märks för mycket.

Grova pannkakor?
    Rivna morötter i mjukt bröd om ni bakar själva?

Är grymt glad att Mindre gillar sin frukt, majs, och de fina små ärtorna, det är trögt ändå ibland.

• Liten med Mindre

Cicci - testa rackad eller puread rotselleri, persiljerot, palsternacka, kålrot. Det borde gå att få att stelna till limpa eller biffar eller nåt sånt med köttfärs o ägg, och de har ingen stark färg så att det syns. Lite annan smak blir det ju förstås. Och kanske maken tål dem med. Eller så gör du en halva utan ifall den med grönsaker inte går hem.

Eller kanske kan ni blanda in quorn i färsen - det är ju fiberrikt? Och såna där "Fibrex" som man häller i brödet för extra fibrer.

Roligare att fundera ut mattips än jobba.

• Liten med Mindre

Muggles - Mindre gillar inte tomater. Men hemma hos mormor stod det skålar med minimala gula vildtomater som hade fått mogna inne och var nästan skrumpna. De var tydligen kanongoda att gå och plocka av. Fast ingen av oss andra tyckte de var goda. Blev orolig att hon skulle äta för mycket. Undras om det var tomaterna, eller själva grejen att plocka åt sig själv som var poppis?

Önskar att jag själv kunde vara som Moa och Mindre och tycka det var gott med tinade bär till efterrätt. Har ju vant mig vid lite mer socker, och helst inbakat i paj.

• Liten med Mindre

Åh - läkaren ringde en dag tidigare. Skönt, ska få pröva en gravidgodkänd medicin och se om det hjälper. Alltid något.

Nu ska jag försöka skärpa mig på kostfronten också, tur att jag laddade in med choklad idag innan hon ringde.

Tinga - förstår att Piff var uppe i varv. Är mer förvånad att han inte var det igår.
    Intressant det där med inskolning. Vi var ju inte med alls, utom en timme första dagen. Sen var det gradvis ökning av timmar under 2 veckor. Den klassiska varianten gissar jag. Nåväl - det har ju funkat det med.

• Liten med Mindre

Åh - nu ska det väl finnas en liten Televink någonstans med sina föräldrar! Hoppas att allt har gått bra.

September - skönt att tanten kom igång så att du slipper fundera. Hoppas hon uteblir nästa gång... *tumhållning*

Semlor - ja, det är gott. Men hembakade är bäst, lagom rinnig fyllning som fuktar bullen lite grann. Men inte bulle som badar i mjölk - mjölken bredvid i mugg.

Idag hade vi en ledsen lämning hos dagmamman - fattar ingenting. Så har det inte varit sen inskolningen i höstas. Nåja, det var väl tillfälligt. Mysigt att kramas extra, men synd att lämna henne ledsen. De ska ha julgransplundring med andra dagmammor idag, så hon är nog glad och i gasen i eftermiddag.

• Liten med Mindre

Det var lite skoj i simhallen igår förresten. Kände mig duktig och simmade på i mitt normala flås-tempo, med lite lugna stunder för magen att återhämta sig, vilket betyder att även i lugnt tempo simmar man förbi pråmarna i bassängen.

En tjej kommenterade mina fina former (magen och kondisen) efteråt, och vi började prata. Det slutade med att vi pratade ÄL-stickor och tandborstsex i bastun. De hade just haft missfall och hon funderade på om hon skulle behöva trassla med stickor nu när hon passerat 38. Så det kan gå.
    Expertdiskussioner i bastun.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter