Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis,
    ang små killar från Sydkorea så har ju en av de bloggar jag tror du läser lite "Helgas dagbok" mycket att säga om just hennes lilla son!
    tycker det verkar synnerligen mysigt med små kllar också!
    Hade inte haft något som helst emot att ha en son. Tror det mesta ändå handlar om personligheten och inte om könet.

Okej nu har jag bokat in TRÄFF med LAPPIS i NEW YORK CITY 19 maj eller någon av dagaran efteråt!

• sweetstreet

Nenne!
    Nu är det ju fredankväll hos er så det är inte långt kvar till helgen!!!!!

• sweetstreet

Hoppas förresten att du inte tog illa upp eler kände dig utpekad efter att jag bloggat om dig häromdagen. men jag kunde bara inte låta bli....!
    Jag blev ju så glad!

• sweetstreet

Snaily,
    såg förresten ditt inlägg nu ang din ev vaginos. vad jobbigt,
    Usch. Hoppas att din kropp sanrt kommer igång som den ska igen.
    Hur är det nu? När har du tid för IVF? Är det ngt datum inplanerat (ungefär)?

• sweetstreet

Aha!!!
    Det är ju SNART!!!!!

Vad härligt!
    Men går du på en massa hormoner och så nu då?
    kan det vara därför din kropp reagerar lite underligt????

• sweetstreet

Ang flitigt skrivande nu så jo, jag har nog tagit lite "semester i förtid i huvudet.
    Har en hel del på jobbet idag, men orkar inte mentalt göra saker utan det är mest labbgrejer jag gör. Så tiden framför datorn har mest gått till slösurfning och BT

• sweetstreet

PB,
    ojojojoj!!!!!
    MEN precis som du säger VAD BRA att ni verkligen tar tag i konflikten när den uppstår!!!!!!!!!!!!
    hurra för det! även omd et aldrig känns bra att gräla.
    Men jag håller med dig. om man kan prata (även om det utmynnar i bråk ibland) om saker man inte är överens om så är det något som stärker relationen i längden. Så länge det inte ahndlar om ostnant gnat och tjat och bråk för detta är ju ofta ett tecken på att ngt annat mer fundamentalt är fel.
    Men annars tror jag på att reda ut saker.
    Tyvärr är min make lite lik din på det viset att han vääääldigt sällan vill ha konflikter. han undviker det till tusen. Vilket I SIG ofta SKAPAR missförstånd istället. Inte bara med mig utan med andra också. Inte bra. han vet om det men gör ändå likadant gång på gång.... jaja....

Vi har iallafall efter flera år tilsammans lyckats komma fram till hyfsat bra sätt att prata om saker. Eller oftast är det JAG som pratar.... när vi är oense.

Ang din son tror jag att det är bra att barn kan se att man kan bråka och bli sams. Precis som du säger. Men visst, allt handlar om frkevens och HUR man bråkar också såklart. Men "vanliga" hederliga bråk tror jag inte skadar någon. Bara man kan prata om det tillsammans med barnen sedan. Så att de förstår. jag minns själv ibland när föräldrarna storgrälade och man var rädd för just skilsmässa. Men vi pratade också om sådant efteråt och jag tycker det gjorde att man förstod och framförallt inte var orolig äver att föräldrarna skulle skiljas.

Nu är jag inte emot skilsmässa rent genereltt heller. Jag tror att det i vissa fall är bättre för barn att växa upp emd skilda föräldrar än med föräldrar som inte mår bra tillsammans. Oavsett orsak. Så det är inte det. Men när man är barn vill man ju inget hellre än att ens älskade föräldrar ska älska en själv och varandra och vara glada. Så är det ju bara.

Jaja, nu ska jag sluta tjata i tråden en stund.
    Ägna mig åt jobbet igen.

Vill bara säga till Parnassia att jag försökt inboxa dig!
    Du kan ju se ifall jag lyckades eller ej..,,,

Kram!

• sweetstreet

Oj Snaily också!

ok då förstår jag.

• sweetstreet

porchez,
    trist med jobbet och kollefgorna o säljarna. Tycker nog du gär rätt som bara jobbar på just nu och ligger lite lågt. Snart är det julledigt och det kan ju komma rätt lägligt för dig så du får ett avbrott. Sedan kan du "börja om på nytt" nästa år. kanske är även kollegorna(säljarna lite slitna därav de uppseglade konflikterna????

Ni kan hinna med Empire State och en del av parken samma dag. om ni har hela dagen förstås. Räkna med ca 1,5-2 timmars kö upp i Empire.
    Var gärna (om ni kan) där så tidigt på dagen som ni kan. Ju tidigare på morgonen desto kortare kö brukar det vara. OM ni annars har tid att vara i city under kvällen kan jag rekommendera att åka upp i Empire då. Lite annorlunda men coolt att se staden i nattklädseln!
    Vill ni upp högt men känner att ni inte vill stå så länge i kö så kan ni åka upp i Top of the Rocks också. Byggnaden vid Rockefeller Center. Man kommer inte lika högt som Empire, men man kommer HÖGT och jag tycker man har en strålande utsikt därifrån.

Parkens södra del brjar på 60:e gatan.
    Empire ligger på 42:a
    Rockefeller Center runt 50 tror jag men kolla upp exakt.
    Det är snabbt enkelt o billigt att ta taxi i stan så om ni känner att ni har ont om tid ta en cab!
    Annars promenera! För det är DET som gör att man får känna av NYC atmosfären.
    Jag skulle dock undvika mycket av 5th Ave då det är lite väl turistigt. Men visst en liten tur där kan man alltid göra. Särskilt i kvarteren strax söder om Central park. Vid Apple Store och en bit ner. Typ mellan Parken och Rockefeller Center.

Annars är smågator ich myskvarter att föredra tycker jag själv!

• sweetstreet

Mrs B och andra skånetöser
    då prelboakr vi 28 december då!
    Jag ska kolla om jag har annat den dagen men tror inte det. Borde inte ha det hela dagen iallafall. Det skulle vara ifall vi ev åker till stugan efter jul och är där. Då kan jag nog inte ses i Malmö-Lundtrakten. Men väl närmare dig Mrs B för du bodde väl rätt nära Röke eller hur var det?!?!?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter