• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Koko - hm.. detsamma x 2! dvs ta hand om dig och japp, jag svimmar nog också snart av trötthet.. hm... lite svårt att fatta att jag borde sova före 21 en vardagskväll.. hm...

• viktualia

snaily - jag skaaaaaa baaaara först.. hm... nu ringde båda telefonerna men strax ska jag lyckas....

• viktualia

nu har jag shoppat ett par nya glasögon på nätet.. tänk att det var enklare och billigare än konsten att hitta snygga, bekväma skor.. hm... totalpris för brillorna blev 675 kronor = lagom julklapp till mig själv!

godnatt och tack för att ni finns!!!

• viktualia

Blivande fru L - fniss fniss.. jaaa om man jobbar i branschen kan det nog vara så att man drabbas av en och annan förstående insikt när det är dags för en själv att vara gravid....

Omsan - välkommen tillbaka! Trist med åkommorna bara!

Snorkis - jag tror att det är nån hormonchock som är obligatorisk för nyblivna föräldrar.. men jag tycker ändå att det är en viss skillnad mellan att yla om att man fått världens sötaste unge redan på BB och att skicka julkort på ungen i tomteluva. För ungar i tomteluva är oftast ungefär lika.. så stod det inte namn på kortet skulle man omöjligen veta vem som var vem.. fniss...

September och Parnassia - hm.. jag får nog testa traderaprojektet i alla fall. Drar igång det när jag är piggare.

Ego - idag har jag mått bättre. Och insett att lägga ner jobbet för i år imorgon funkar inte. Så jag drar nog in en sväng på måndag också för annars kommer jag ha sömnsvårigheter hela julen. Är redan så överengagerad i jobbet att jag vaknar mitt i natten och funderar på jobb. Jag vet att det är ett STORT varningstecken, men jag gör vad jag kan för att hantera det på ett vettigt sätt. Bland annat genom att sikta på 3 veckors semester med början på måndag em.

• viktualia

Parnassia förresten - du får väl höra av dig när du blivit så nyfiken på övriga gänget här i tråden så att jag ska avslöja vem som är vem bland mina kompisar på fejjan...

.... för Parnassia syns med en mycket glad presentationsbild bland mina polare där.... .... om nån annan är nyfiken... och japp, jag vet.. jag brukar vara värst på det där!

PB förresten - jag blev helt matt när jag läste vad du presterat igår.. men sen började jag grubbla över allt jag brukar hinna på arbetstid.. och sen inser jag att jag rätt ofta har duracellkanin-tempo jag också.. hm...

• viktualia

Snorkis - dra ner på tempot.. hm.. det har jag ju redan gjort.. genom att jobba hemifrån en dag i veckan (men på fredag tänker jag ta semester). Min plan är att ställa diagnos på hur mycket jag pallar, när jag återvänder efter jul. En idé är att jobba kortare dagar - eftersom pendlingen tar sån tid. Så deltidsföräldrarledighet kanske vore något?!? Det värsta är att jag har så SJUUUUKT skoj på jobbet.. svårt att släppa det är bara förnamnet.. ehum.. vaddå arbetsnarkoman?!?

• viktualia

AM - heeeeeeeeeeeeeeej!!! skoj att se dig här igen!!!! är för trött i skallen för att våga mig på att summera den senaste tiden.. hm...

• viktualia

Telis - antar att du är lite mer härdad.. hade min man gjort nåt sånt hade jag skickat honom till psyket... men så är han Herr Ordning också...

Nenne - *skickar över lite arbetsmotivation* - jag behöver ändå ingen sådan imorgon. Jag ska ha semester men jobba på måndag istället!

Och Nenne igen - i min lilla håla så görs bara VUL på sjukan... inte på nån MVC

Parnassia - min BM använder också papperssnurran.... och jag är SJUKT sugen på SPRIT jag också... kallar mig hobbyalkis.. fniss fniss.. framförallt längtar jag efter tunga röda viner...

AM - du kan få börja spekulera om könet på Trollet. Det enda jag äter mer av än vanligt är möjligen vinddruvor.. men hm.. det kan inte kallas cravings tror jag...

Omsan - man kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen för att få lite råd om magkrånglet!

Ego - idag är det två månader till BF = MYCKET konstigt!!

• viktualia

Fru FruLLan skrev 2009-12-17 20:24:26 följande:

Vickan förrestenläste aldrig din fråga om att ansa busken. Varför grubblade du så mycket över just det?det är ju helt klart inte det lättaste med en stor mage
    för att jag är hysteriskt håröm där.. men jag slutade nojja när mugglan lite fint påpekade att jag troligen har mer ont av annat när det blir dags för förlossning... fniss fniss
  • viktualia

fru AM skrev 2009-12-17 20:31:55 följande:

Vickan: Vindruvor säger inte mig något om kön på bebisen. JAg skulle dock vara försiktig med att mumsa i mig för många bara eftersom de innehåller väldigt mycket socker Men min orakelkänsla säger mig att det är en liten Trollflicka.Herregud vad jag sticker ut näsan nu Tänk om jag har fel på både Pricken och Trulsa!?
    hm.....måste nog erkänna att en och annan godisbit och pepparkaka slunkit ner.. hm... kanske borde skärpa mig menar du?!?!? hmmmmm....
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter