• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Godnatt! Fast själv kommer jag inte gå och lägga mig riktigt än. Det är för skoj att vara vaken .

• Lapinette

Jag kan inte springa till musik ... eller så måste jag hitta någon som mixar ihop den till rätt takt för jag kan omöjligt springa i otakt. Däremot kommer jag inte ut på några springrundor när vädret är som det är just nu . Vi kom ju igång (jag och maken) och sprang på söndagar men de senaste söndagarna har man inte ens velat gå ut pga mörker och regn.

• Lapinette

Ja må alla leva, ja må alla leva .. osv Hura, hurra, hurrraaaaaaaa!!!!

• Lapinette

nenne - kan se dig iklädd t-shirt och med ljusen i mun!

Cissi - det var himla svårt att komma på vilka egenskaper som skulle göra mig till en bra respektive dålig mamma. Mycket enklare att tillsammans med maken diskutera vad vi tror att vi kommer att vara bra respektive dåliga på ... fast mest bra så klart .

• Lapinette

Usch för att sova med bh - den åker av så fort jag kommer innanför dörren.

• Lapinette

Halloj!

Har inte varit inne idag då det istället har varit massage och jobb på mitt morgonschema.

Telis ? har inte läst allt men förstått att det var ett bra samtal du hade idag. Vad skönt!

Kängu ? låter jobbigt med din pappa men visst ska man bara ha kontakt om man tycker att en relation ger något ? blod är inte tjockare än vatten.

Passionsblomman ? troligen är det ditt FSH värde = follikelstyrande hormon som är högt. Man brukar säga att det ska ligga mellan 0-15 där 15 är i överkant, alltså lite för mycket. Har man rejält förhöjda FSH värden är äggen antingen slut eller i mycket dåligt skick. FSH värdet blir högre ju äldre man blir.

Ego ? hade en superbra kurs igår som handlade om anknytning. Bra då vi bl a fick titta på film om andra par som har adopterat och vilka anknytningsproblem de råkat ut för samt hur de löste dem. Sen input från vår lärarinna och diskussioner efter varje familj vi såg för att prata om vad vi reagerade på, vad som var bra, dåligt och vad som kunde ha gjorts annorlunda. Det hela blev och kändes helt plötsligt så verkligt!

Förresten var är det för impregneringsspray till soffor ni pratat om? Tar tacksamt emot tips till vår tygsoffa.

• Lapinette

AM - det går inte att få någon medicin men vissa påstår att ändrade levnadsvanor kan förbättra värdena dvs sluta dricka, ät enbart nyttig mat, sluta röka, dricka kaffe etc. etc.

• Lapinette

Har för mig att både gosnosen, Telis och Frejis låg lite i överkant. Rätta mig om jag har fel?!

• Lapinette

Jag har inga fläckar ... blodfläckar försvinner utmärkt med citron och sodavatten men undrade mest om man kunde förebygga med spray den dagen vi får barn. Vår soffa är ljusbeige.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter