Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vad trist att så många är sjuka. Pappa kräktes ett par gånger dagen innan vi skulle på Iris lilla sysslings dop och eftersom vi varit där så mycket så ställde vi allihopa in oss på magsjuka men ingen mer blev sjuk så antagligen var det hans gallbesvär eller nåt som ställde till det för honom, plus att han har sämre immunförsvar än resten av oss.

Iris har utslag i knävecken mystiskt nog men de verkar inte klia i alla fall.

• BrudSommar2006

Jag tänker inte ens försöka ta mig till rean, det är som Vickan pratade om värst med parkeringen, man vill inte riskera att någon kommer och parkerar för nära medan man är borta så att man inte kommer in i bilen igen och det är ju så knökfullt med bilar att man inte kan välja och vraka mellan parkeringsfickorna precis. Fast lite tröjor till Iris hade ju varit bra förstås. Jag har nyligen upptäckt jättesköna mammatrosor på Babyland men det känns ju lite onödigt att börja investera i några större lager av det nu.

• BrudSommar2006

Iris sover och maken är iväg och hämtar hummer och för att leta efter något gott till mig att dricka. I värsta fall får det väl bli cider. Vi provade ju något recept på ostgratinerad hummer förra nyårsafton och det var så himla gott att vi slår till på det i år igen. De andra ska sedan äta oxfilé med någon rödvinssås, själv minns jag inte vad jag får för fisk för jag hittade ett recept på röding med portvinssås som jag ville prova men mina föräldrar fick inte tag på just röding. Sedan blir det lingonparfait.

• BrudSommar2006

Har packat upp Iris gamla bebiskläder i storlek 56, det var inte mycket, jag hittade typ fem bodys och tre par byxor, plus några plagg i 50/56 som jag minns att vi tryckte på henne precis dagarna i början. Hon måste ha vuxit ur 56 på nolltid antar jag, ska packa upp 62 också och se hur det ser ut med det. Har köpt till två omgångar 56 till eftersom det börjar se ut som att Astrid eventuellt är lite mindre när hon kommer ut. Ytterligare något man hade kunnat shoppa på rean men jag får väl skicka maken om det behövs.

Har skrivit förlossningsbrev som jag fick i uppgift av Aurorabarnmorskan att göra och skrivit en lista på det vi behöver ha med oss när vi åker in men har inte börjat packa än. Det lär väl gå ganska fort nu när jag har listan. Skulle vilja investera i sådana där små reseförpackningar med schampo och sånt men då måste jag ju ta mig till en affär i alla fall. Vet inte om det blir bra om jag skickar maken.

• BrudSommar2006

Muggles, vad kul med nycklarna till huset!

Nu har väl alla som letar hus lyckats hitta något förutom Lapinette som egentligen inte letar?

Lapinette förresten, det där med undersökningen låter ju jättespännande, inte för att du vet om det kommer att hjälpa dig förrän efteråt förstår jag men varför är det här inget som fler känner till?! Det kan ju finnas hur många stackare som helst där ute som lägger ner förmögenheter på ivf och annat som kanske skulle bli hjälpta av det här.

• BrudSommar2006

Men hjälp vad jag skriver, nu får jag ta en paus!

Gott Nytt År på er!

• BrudSommar2006

Ja visst ja, Liten har ju letat ett tag nu också.

Muggles, trist med tant. Fast om man nu ska titta på din tidigare "statistik" så är det väl ändå troligast att det blir ett plus framöver. Jaja, förlåt, dumt att säga så, vet ju att det inte hjälper. När vi höll på med våra sju försök eller vad det var så kändes det hur segt som helst.

AM, hur ska ditt nya, glamorösa liv ta sig rent praktiskt? Är det fler partyn som gäller eller är det kläder och smink som ska få sig en överhalning? Umgås med fler miljonärer som köper dig dyra presenter? Fler resor? Nytt jobb? Mer guld och glitter i inredningen?

• BrudSommar2006

Svårt med barn som slåss, ingen aning om hur man bäst går till väga. Iris har ju humör som få men är inte så våldsam av sig. Visst kan hon slå någon gång ibland men det är inte så ofta. Jag har ändå fått känslan att hon ofta tror att hon kan göra som hon vill bara man säger förlåt efteråt...

• BrudSommar2006

AM, det låter ju helt fantastiskt trevligt, jag ser fram emot att få höra mycket mer om detta under det kommande året!

Piggelin, usch för att ramla i trappen, tur att du inte bröt något.

Iris är 105 cm lång så jag förstår inte hur hon kan ha 116 i tröjor och 110 i byxor men så är det i alla fall! Hon verkar ha långa armar och lång rygg så jag försöker att mest köpa tunikor till henne för vanliga tröjor blir korta så fort. Det ser inte lika illa ut om de är lite, lite för korta i ärmarna så en del 110 hon har kan hon ha ett tag till tills vi hinner fylla på förrådet av nästa storlek lite bättre. En hel del kläder är dubbelstorlek 110/116 som de går bra fortfarande. Verkar inte vara riktigt lika stora som ren 116 dock.

• BrudSommar2006

Nehepp, nu ska vi åka, ha det så bra ikväll alla!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter