Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Oooops, får man inte ta järntabletterna i anknutning till halsbrännemedicin! Jag tar Hemofer, det fungerade sist så det får fungera den här gången också, vägrar bli risig i magen. Tre tabletter om dagen plus att jag tar två Mitt Val Kvinna fortfarande så det blir några stycken att pilla i sig men som tur är kan man ta alla på en gång så är det gjort.

Äsch, var ner till centrum för att använda upp en bonuscheck på PoP men bara för det så hittade jag ingenting, det är ju bara skräp i affärerna nu under rean, suck.

• BrudSommar2006

Vickan, hm, förr eller senare kanske de där påslakanen och handdukarna går åt! Värmeljusstakar är det värre med, vi har så många skålar, vaser och ljusstakar av olika varianter att skåpen är proppfulla och vi behöver absolut inte fler... Vi är dessutom urusla på att tända ljus, det blir liksom inte av. Jag har kvar oöppnade förpackningar med blockljus från hur många år sedan som helst som jag fått i present, det går bara inte åt.

• BrudSommar2006

EA, det såg eventuellt lite bättre ut bland bebiskläderna men jag letade mest åt Iris eftersom jag vet att mamma tänkte gå till PoP och handla åt Astrid.

Telis, vilken fin mage! Tur att jag blev påmind om att ta en bild för jag har inget kort på mig med mage den här graviditeten. Kan ju vara kul att ha någon i alla fall och snart är det för sent ju. Fast det blir definitivt en bild MED kläder! Jag fattar inte men jag har fått så himla fula bristningar den här gången och då är magen ändå lite mindre än sist. Förra gången fick jag nästan inga alls. Jaja, jag ska väl ändå inte visa magen för någon i sommar, så är det bra med det.

• BrudSommar2006

EA, det tändes ju onekligen mer ljus här förut än nu när vi måste ha katt- och Irissäkra varianter men vi är nog ändå dåliga på det.

• BrudSommar2006

Maken och jag är lite oense om det här med semestrar. Jag tycker att det är skönt att vara hemma medan barnen är små, vi är ju flera veckor på Öland varje semester och en vecka nere hos hans föräldrar. Sedan om man prompt vill iväg någonstans kan man väl hålla sig till grannländerna och hyra stuga de närmsta åren. Fast han tycker att jag tror att livet är slut bara för att man får barn och att allt kommer att bli en katastrof om vi ger oss på att flyga. Inte vet jag om det blir jobbigt eller inte innan vi försökt men jag har bara inte det behovet av att släpa barn, blöjor och välling på flyget, det finns ju så mycket att se och göra utan att dra iväg så långt just nu och trivs bra som det är. Jag har absolut inte sagt att jag vägrar flyga för all framtid.

• BrudSommar2006

Telis, på min förpackning järntabletter står det att det går bra att ta alla på en gång. Står det att de ska spridas ut på din?

Bristningarna bleknar ju, vet inte hur mycket de kommer att synas sedan men det visar sig väl. Det får det väl vara värt hursom!

• BrudSommar2006

Äsch, det är inte det att jag inte tycker man ska flyga med småbarn, jag har ingen lust just nu bara att tänka på det.

AM, stort hus i Italien låter väldigt glamoröst!!!

• BrudSommar2006

Så länge man mår bra och det känns bra att träna måste det väl gå alldeles utmärkt med pilates tycker man.

• BrudSommar2006

Men vad konstigt, trots att jag såg en grön plupp på mig själv så var jag tydligen inte inloggad, jag som loggas in automatiskt. Gick inte att uppdatera heller.

FruLLan, det låter ju helt fantastiskt bra! Mycket kul verkar ni ha haft för er på sista tiden också. Nu håller vi tummarna för att nästa träff går bra då så att du får gå vidare.

Alltså, vad gör man med en unge som vägrar följa med för att byta bajsblöja och bara ligger på golvet och skriker att hon inte vill. Det tog över en halvtimme av bråk innan jag fick med henne och då hade hon naturligtvis hunnit bli röd och hade ont. Det är ju helt hopplöst när hon inte gör som man säger, suck. Inget att sätta emot liksom.

• BrudSommar2006

Ja den där hormonranden som jag hade när jag var gravid med Iris satt i rätt länge efteråt minns jag men sedan flagade den bort på ett par dagar.

Igår åt jag förresten årets första semla, det var gott! Jag är ingen semelfantast så, men bara för att det var länge sedan sist så var det gott.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter