• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

PoP har en mkt bra fleeceoverall med trikåfoder (det kanske var den du menade Muggles - den har 2 dragkedjor) som räcker utmärkt som babyoverall. Livia hade den + åkpåse under vår första fjällsemester när vi var ute och promenerade i kanske 5 minusgrader (då var hon 3 månader). Men PoP är stora i storlekarna - det måste man tänka på

• fru AM

Fast det var ju fel overall ... jaja den här är nog bra också!

• fru AM

Annars kan jag tipsa om second hand-shopping på nätet. Så kan man "handla en overall för säkerhets skull utan att ruinera sig"

Här en overall:
    www.rodluvan.com
    Klicka in på Ytterkläder / Overaller / Stl 50-56

Fast det kanske är bra att veta hur lång Televinken är innan du köper ev overall ... Vi har som sagt en fodrad (mörkblå) fleeceoverall från PoP i storlek 62 (men den är mer som stl68) för intresserade köpare

• fru AM

Nemas problemas! Eftersom Trollet är en tjej! Eller i alla fall - kommer se ut som en tjej i tjejkläder

viktualia skrev 2010-01-05 16:23:35 följande:
    AM - bra med tips på secondhand! Min kära svärmor är engagerad i en sådan affär och har shoppat lite åt oss. Men som sagt... den stora kasse med bebiskläder som står i garderoben innehåller mest tjejgrejor....
  • fru AM

150 + porto? Blir det bra? Hur stor är han nu?

Ore skrev 2010-01-05 17:28:35 följande:
    AM: Vad vill du har för overall och porto? Misstänker att lillkillen kommer växa ur sin overall innan vintern är slut...
  • fru AM

Angående BB:s bindor så är ett bra tips att lägga dem omlott på längden liksom så att man får en JÄTTELÅNG binda. Avslaget bubblar åt lita alla möjlig håll om jag får vara lite indiskret ...

Tjocka bindor är superbra - framför allt efter en vaginal förlossning ...

• fru AM

Apropå babysitter så fick ju Hektor sluta med den när han var drygt 4 månader pga plattskalle ... Efter det blev ju Bumbon vår bästa vän. Men nu krånglar han sig ur den och kan sitta alldeles utmärkt själv. Han har en jämnårig kompis som däremot mer eller mindre bor i sin babysitter vid matdags - så det är så olika. Telis: inväntar fortfarande besked om babysittern.

Märker att jag är lite snurrig - drack ett par glas vin till middagen. När vi satt oss vid bordet utropade Livia: "Herregud! NI har ju glömt vinet! Mammas och pappas VIIIIN!" Låter ju som vi är värsta alkisarna men faktum är att vi inte druckt vin till maten sedan vi åkte till Thailand. Vet inte var hon får allt ifrån ... Men vi blev i alla fall inspirarade till att korka upp en flaska

• fru AM

Det är lugnt Telis - han kommer klara sig utmärkt. Anledningen till att jag köpte en täckoverall till Livia (den som Astrid nu ska ha) är att jag skulle bära henne i bärselen.

Heja televinken! Bara en vecka + en dag kvar nu!!! Har ni fått något klockslag också?

Telis skrev 2010-01-05 18:00:19 följande:
    Angående det här med overall. Jo, jag kan tänka mig att det är bra att ha en senare kanske. Men jag väntar nog gärna lite för att se hur stor han är och hur fort han växer. Fast å andra sidan var ju den där overallen från PoP hemskt söt. Vi ska iofs åka bil hem men det kommer ju att vara varmt i bilen och sen är det ju bara tio meter att gå i varje "ände".
  • fru AM

Jag TROR att det var först på rummet man fick sin lilla smörgås ... Oj vad hungrig jag var! Snittades 12.30 och fick mat vid 16 ...

Telis skrev 2010-01-05 18:10:01 följande:
    AM, nej, vi får tiden först på inskrivningen som är nästa tisdag, dvs dagen före. Jag hoppas att det blir en tidig tid, så man slipper klara sig så länge utan frukost. Får man äta redan på uppvaket eller måste man vänta tills man kommer upp på BB-avdelningen?
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter