• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis skrev 2009-12-15 12:28:17 följande:
    Är det någon som kan tipsa om en favvo-skiva som jag inte borde missa? Jag gillar typ Depeche, Anna Ternheim, lite soft jazz som Norah Jones och Sophie Milman, the Ark, the Hives, Mando Diao, tjejer som Lisa och Carolina Miskovsky osv. Och fin julmusik.
    Om du gillar Anna Ternheim så kanske du även gillar Sophie Zelmani, Tomas Andersson-Wij. Lars Winnerbäck? Om du gillar the Ark kanske du gillar Sounds? Weeping Willows?
  • muggles

Lappis: bra att du kollar att de fått medgivandet, man kan aldrig vara för paranoid.

Sept: härligt med minus! Tydligen har det blivit eftertraktat i denna tråd...

Nenne: hur var MVC-samtalet?

Piggelin: jodå du har haft aversion mot "barnjulkort" på den tiden du var singel men fick en massa sådana från kompisar med barn. Jag bara påminner dig lite

Ullaredsrapport: det var tydligen lite folk där igår enl experten som jag var där med, man ska tydligen åka så nära jul som möjligt för att slippa horderna. Hela mittgången var tom - om det säger ngn ngt?! Jag blev lotsad runt till de intressanta avdelningarna (barnkläder, leksaker mm). Det blev lite julklappar till Moa och en del kläder såsom ett tvådelat vattentätt termoställ för 239kr. Lite jeans och tröjor och pyjamasar.

• muggles

Jag tycker syskonvagnar verkar otroligt bökiga. Är väl ngt positivt med att få minst 3 år mellan barnen...

• muggles

Jag har varit på lunchspinning *klapp på axeln* och pratat med en irriterande kund som inte vet ett dugg vad han sysslar med.

• muggles

Nenne: wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii för inskrivning!

Oms: usch för magsjuka Kokt ris och rostat bröd är bra som Liten skriver. Ev kan du ta vätskeersättning också (ger socker och salter som behövs).

PB: herrejättejävlar! Jag orkade inte ens läsa allt du hade gjort...

• muggles

Lappis: är du fuller nu då? Trodde inte vi skulle se dig mer idag men det kanske var en kort båttur?

Maken fick ett infall och bakade bröd igår. Han är ju superduktig på mat men har nästan aldrig bakat (trots att svärmor är grym på det). Så jag fick agera expert för jag har bakat massor i mina dagar. Blev ett jättegott matbröd som vi smakade på igår kväll, alldeles varmt så smöret smälte. Mmmmmmmmmmm!

• muggles
    Lapinette skrev 2009-12-16 15:02:32 följande:
    Men yes, ska ju skicka lite olika företag till ett "litet" företag i dina hemtrakter mugglan. Han ringde precis när jag kommit innanför dörren. Det enda är att de är så jäkla snåååla .. ju större företag desto mer snålvatten.
    Lite full är du nog allt - förstår inte riktigt...?
  • muggles

Uw, vad jag är smart! Jag kom på det själv Vad är det för skamliga - dyra - förslag då?! Höhö

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter