• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

God morgon AM och god jul PB!

Är det ingen action här idag?

Själv har jag redan träffat en glad gubbe idag...

• muggles

Jag är mammaledig idag denna vecka och ska ut och köpa pulka nu!

• muggles
    FruCicci skrev 2009-12-21 12:17:08 följande:
    Ja gör det Lappis, man snackar ju franska när man fäktar med tränare, så det borde ju passa dig på fler än 1 plan så att säga.Det är jätte kul, jag älskade det, men det blev för sena träningar för mig, så jag la av när skolan började ta som mest tid, dvs länge sedan jag fäktades.Jag var väldigt om mig och kring mig tidigare, och har hållit på med många grejor.
    Själv lade jag av med fäktningen pga blåmärkena och pga att ena låret blev större än det andra... (inte så snyggt ngt av det) Men en otroligt rolig sport och JOBBIG!
  • muggles
    Telis skrev 2009-12-22 09:24:39 följande:
    Det är ett fantastiskt mirakel att det kan växa ett liv och en helt ny individ i ens kropp bara utifrån en liten cell. Inte sjutton måste allt vara lätt och roligt jämt för att det ska kunna vara fantastiskt.
    Spot on target pal!
  • muggles
    viktualia skrev 2009-12-22 12:35:17 följande:
    Och som sagt Nenne - det är tur att tråden finns. Jag behöver landa på fötterna och ett sätt att göra det är att påminnas om det mirakel det faktiskt handlar om...Och kalla mig gärna gnällspik.. men jag hittar inte några kläder som sitter bekvämt, jag sover urrisigt om nätterna, huden ovanpå magen stramar så det svider och min (möjligen patetiska) separationsångest från jobbet gör sig ständigt påmind. Samtidigt tror jag nånstans att det är det nyttigaste jag gjort, för min egen skull. Äntligen måste ego-Vickan flytta fokuset och kontrollfreaket i mig kan inte veta när och vad som kommer att hända framöver. Och kanske blir jag en mer ödmjuk människa av detta?!?!dags att ge sig ut i kylan och shoppa lite färg till mitt möbelrenoveringsprojekt - har man jullov så har man!
    Det ÄR jobbigt i slutet (för de allra flesta) - det är väl ett bra sätt att minska rädslan för vad som ska komma ut och vilken väg Till slut vill man bara ha ut ungen (f'låt barnet)!
  • muggles

Äh Vickan: alla är vi olika, klart du kan känna så. Vi har ju allt här i tråden - från gravidälskande Cicci&Frullan till er andra. Inget är fel el onormalt. Du har haft det lättare än Nenne bara (trots dina mf) - kanske inte så lätt att hela tiden tänka att du ska uppskatta det?!

• muggles
    Lapinette skrev 2009-12-22 15:30:04 följande:
    Vickan - min pappa pratar inte franska utan använder någon internetsida för att översätta och så blir det hej kom och hjälp mig.
    Är han full eller?!
  • muggles

Vänner: läskigt med köksluckan!

Nenne: hoppas dina föräldrar blir glada!

Lappis: spännande nästa vecka då...

Junilejon: usch vad det lät jobbigt!

Vickan: här i Götet (fast dit ska du ju inte ) är det -0,5 och snö men ska vara uppehåll tror jag. Själva ska vi uppåt åt ditt håll - vi kanske möts på halva vägen?

GOD JUL allihop!

• muggles

Telis: det är Niferex som gäller om det ska hända ngt. Hemofer är snällare mot magen men ökar oftast inte järnvärdet så påtagligt...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter