• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Fredag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nenne: den där galna människan (eller snarare urblåsta) träffade jag på öppna förskolan. Jag brukar inte missunna folk barn men det här ufot hade kunna få vara utan sitt tredje, tydligen oönskade barn. Hon hade inte koll på någonting och brydde sig inte heller om hans utveckling eller något sånt.

Idag har jag vattengympat och nu ska jag iväg med Storsonen och köpa vintergarderoben. En miljard fattigare kommer man ju bli lagom till i eftermiddag. Nya vinterkängor, vinterjack, byxor och säkert en massa annat ...

• fru AM

Grattis Cicci!

Ore: snygg tapet (var var det ni skulle ha den?).

Ser att ni pratat om avslag ... Jag tillhör dem som tycker att avslaget luktar pest och är äckligt. Det är ju sårvätska (från där moderkakan satt) och det är ju inte så fräscht ...

Ore: du har fått så många tips om BB-väskan så jag tror inte jag har ngt att bidra med. Möjligtvis att jag skulle ladda upp med TJOCKA bindor hemma. Man kan känna sig öm/svullen i underlivet efter en vaginal förlossning så det kan vara skönt med lite vaddering (inte satsa på etra tunna bindor alltså. Men vingar är bra - kanske har apoteket tjocka och långa med vingar )...
    Tofflor är bra att ha på BB!

Vilken klädkammare Nenne! Och snygg "brädvägg" i sovrummet. Och förresten ni alla som lagt in bilder i galleriet: vad fint ni har det!

Idag ska jag luncha med ett ex (han som tyckte vi skulle åka runt i Skåne och kolla på pensionärsboende för egen räkning - med tanke på att vi i praktiken bara var i hop ett par månader så var det lite att gå händelserna i förväg ...) Ska bli spännande att höra vad han gjort sedan vi sågs senast - vet att han är skild för andra gången och har sålt sitt B&B i Santa Barbara ... Kanske letar han äldreboende här i stan

• fru AM

BS: jag trodde vi hade bestämt att lillasyster ska få det überfina namnet Astrid!

• fru AM

Nä det verkar inte så - det kanske inte var anpassat för rullatorer

Lapinette skrev 2009-11-02 10:59:43 följande:
    AM - så han har inte sitt B&B kvar längre. Det såg fint ut men vi stannade ju aldrig över natten i Santa Barbara.
  • fru AM

Ore: TJOCKA bindor (med vingar) och tofflor!

Åter från tre timmars lunch med exet. Han är väldigt trevlig och lever ett liv som man kan bli grön av avund på som utvakad trebarnsmamma (bor i Kalifornien, flyger och hälsar på kompisar över hela jorden, gör små avstickare till Bali osv, behöver inte jobba ...) Fast han å andra sidan skulle nog gärna vilja vara en utvakad (trebarns)pappa.

• fru AM

Frågan är väl också varför man gör slut med en sån ...

Svaret på din fråga är smarta, duktiga föräldrar som startade en klädkedja på 60-talet och sålde den för väldigt mycket pengar för 6-7 år sedan ...

nennesjuttioåtta skrev 2009-11-02 16:09:56 följande:
    AMVar träffar man såna?!?! Som ditt ex alltså. Eller snarare: hur blir man sån? Enda sättet för mig tror jag vore om jag tog helikoptercert och hängde med stora grabbar med svarta luvor med hål för ögonen.
  • fru AM

Vännerfan: Förkläde: www.inthepocketbaby.se/

Jag har ännu inte fått någon present för framfödandet av Hektor ... "för Livia" fick jag ett fint halsband m diamanthänge (som matchar förlovningsringen) - maken kanske tyckte det räckte för alla kommande barn ...

• fru AM

BS - och andra hugade: Lunch nästa vecka helst på måndag 9 okt för min del. Har mammagrupp på tisdagen som jag gärna vill gå på.

• fru AM

Ja för sjutton gubbar - och detta är ANDRA gången jag försöker bakdatera lunchen!!!

9 november!!!!!

Är helt uppe i att leta hotell att köpa i Spanien ... Inte åt mig men åt lilla exet ...

nennesjuttioåtta skrev 2009-11-03 16:20:38 följande:
    AMeller november, annars är du sent ute.
  • fru AM

EA&MJ skrev 2009-11-04 11:59:14 följande:

AM-du som hittar allt på nätet var hittar jag en trägunga för småbarn som är "fin"? Dvs inte bara en sits utan lite mer formad. Vi funderade på att ge det i doppresent för att vara lite originella.
    Det var inte lätt!

Har hittat två varianter:
    www.svenskabarnrum.se/advanced_search_result.php&x=0&y=0
    (fast jag personligen hatar nyckelpigor ? )

Babygunga (oklart var man köper dock):
    www.imagetoys.dk/default.asp&show=vare&vareid=521635&varenr=GK073&varegrp=44&page=1&name=soegeside&sNumber=&sGroup=&sStr=gynge&sSupplier=
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter