Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lapinette, lät ju som en fantastisk resa annars, har de inget telefonnummer så du åtminstone kan ta reda på om de existerar fortfarande?

Nej, nu har jag bestämt mig, jag skolkar! Hej så länge.

• BrudSommar2006

Maken skulle in på Buttericks efter jobbet och leta efter något till Halloweenfikat på lördag - trodde han, det var tydligen kö långt ut på Drottninggatan och en vakt som släppte in folk i skift. Tur att Iris och jag har våra häxhattar redan i alla fall och maken sade ju tidigare att han möjligen kunde tänka sig att låta bli att raka sig och att det var så läskig han tänkte bli...

Har letat efter spöken att hänga i fönstret men inte hittat några men nu har vi i alla fall tillverkat egna i papper. Kanske inte riktigt så snygga som jag tänkt mig men Iris verkar nöjd. Idag måste de ha pratat om spöken för när vi gick från dagis så konstaterade hon att det var mörkt ute och då skulle det komma spöken efter Iris. Jag fick övertala henne att kom det spöken så skulle man kramadem så blev de snälla!

• BrudSommar2006

Det finns i alla fall garanterat inte blöjor stora nog till Iris någonstans! Faktum är att lyckas vi inte få henne blöjfri snart kommer blöjorna här inte att vara tillräckligt stora heller...

• BrudSommar2006

Ore, tyvärr är det ju inte så enkelt som att säga åt henne att hon inte kan ha blöjor mer...

Namndiskussionen har strandat, nu läggdags.

• BrudSommar2006

Passionsblomman, det är ju flera här i tråden som gjort inseminationer tidigare och jag har för mig att har man gjort tre utan resultat så är det ingen större vits att hålla på med fler? Ni har väl gjort ganska många och han kan ju ha rätt i att det kanske inte är någon vits med det för er? I övrigt verkar det ju rätt jobbigt att alla läkare har sina idéer och att man hamnar i kläm om man byter mitt i processen men det verkar ju som att ni kommer att få fortsatt hjälp nu i alla fall. Är det inte Lapinette som varit i Uppsala? Hoppas att ivf är lösningen för er i alla fall!

Motivationen är om möjligt ännu lägre idag än igår, tur att vi är lediga imorgon. Känner mest för att gå hem typ nu!

• BrudSommar2006

Jaha, så både Lapinette och Koko har varit där.

Koko, vad trist att kissen inte kommer hem, stor kram! Hur är det med lillkissen, är han ute lika mycket som den stora?

• BrudSommar2006

Mrs B, det värsta är väl allt den kan tänkas förstöra, de tuggar ju sönder saker något alldeles otroligt och fort går det. Mina föräldrar har flera hål i taket de fått täppa till efter att möss sprungit i väggarna. Trots att de har katt så händer det att en mus börjar springa runt i väggarna ibland, nu har de precis skaffat en sådan där högfrekvenspryl som sitter i eluttaget också. Får väl se hur det går för våra meskissar, om de tänker ta några möss eller inte! Just nu ser det mest ut som inte förstås...

• BrudSommar2006

Passionsblomman, det här låter ju lovande! Det är väl som överallt annars att alla inte passar lika bra i sitt yrke och några kanske borde funderat på något annat att göra! Eller så hade han en dålig dag.

Ser att Viola har namnsdag idag.

Muggles, för mig som är van vid hur det fungerar här uppe låter det jättekonstigt med visningar bara på vardagkvällar men har förstått att det inte är lika i olika delar av landet. Er lägenhet borde som sagt inte alls vara svårsåld ju.

• BrudSommar2006

Jag avvaktar med tumhållning, går det bra för Gosnosen nu så kan man misstänka att det är min tumhållning som ställt till det tidigare för alla.

Lapinette, det här med rekordslagningen låter intressant???

• BrudSommar2006

När är det alla bus eller godis-barn går runt???

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter