Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

September, precis, om Iris äter dåligt så sover hon dåligt men hon brukar nästan alltid vilja ha en smörgås om hon tvärvägrat middagen. Annars älskar hon också broccoli och frågar ofta efter det, ärtor tycker hon också mycket om. Det är nog det enda i grönsaksväg hon äter, någon kokt morotsbit kan slinka ner men då är det frågan om någon bit bara. Frukt verkar hon gilla det mesta, annars korv, köttbullar eller pannkaka. Jaja, det verkar ju vara så i just den här åldern då, många här verkar ju ha samma problem.

• BrudSommar2006

Snigeln, åh nej vad läskigt! Jag hoppas verkligen att han står på sig nu så att han får hjälp. Jag trodde att man blev behandlad med Tamiflu om det konstaterats att det är svininfluensan.

AM, vilken tur att cykeln får vila tills Livia kommer hem och hålla sig sysselsatt med en bok dessutom! Iris har nog aldrig sett en hjärtformad hallontårta så hon skulle nog aldrig komma på tanken att fråga efter en. Fast hennes erfarenhet av tårta är nog rätt begränsad överlag just nu, gissar att det kommer att ändras framöver.

• BrudSommar2006

Muggles, jag fick ont nästan på en gång, maken dagen efter har jag för mig. Sedan satt väl mitt i en vecka ungefär, makens i fyra dagar.

• BrudSommar2006

Snigeln, med tanke på hur segt det varit här i tråden på ivf-fronten så känns det nästan helt orimligt att ni inte skulle lyckas med tanke på den allmänna statistiken. Det bara måste ju vara en ivf-plusvåg på gång här nu, allt annat är ju otänkbart.

• BrudSommar2006

Snigeln igen, ja men det är ju just vid andningssvårigheter som man ska åka in säger de ju, inte kan han bli hemskickad utan vidare utredning då, det verkar ju helt galet. Bra att hon står på sig åt honom.

• BrudSommar2006

Ore, nej men hej, är du här igen! Nog borde väl något hända innan torsdag tycker man. Antar att det blir ett kontinuerligt läckage eftersom fostervattnet återbildas hela tiden? Själv har jag ingen erfarenhet av det eftersom mitt aldrig gick av sig självt utan de fick ta hål på hinnorna när jag var fullt öppen. Segt var det i alla fall, det här låter mycket bättre!

• BrudSommar2006

För att Ore inte ska känna pressen så mycket så tänkte jag fråga om klädsel till soffor. Jag har alltid gillat tyg bättre än skinn men har insett att det inte alls är fiffigt med tygsoffa och småbarn. Jag har inte sett tyget på soffan eller fåtöljerna sedan vi köpte dem eftersom vi måste ha skydd över dem hela tiden. Man ser verkligen att det behövs för de har blivit helt fläckiga och måste tvättas med jämna mellanrum. Skinn som mina föräldrar har verkar ju bättre eftersom det bara går att torka av. Jag vet inte om det möjligen lättare blir repor i skinn än i tyg? Sedan har jag tittat lite på Ikeas soffor nu ikväll och på skinnsofforna står det skydda från direkt solljus till skillnad från tygsofforna. Vi behöver ju ny soffa till övervåningen nu efter att vår gamla kördes till tippen igår men vi vill inte lägga så mycket pengar på den. Fast solljus är det där, det är ju inte norrläge och vi vill ju inte ha fördraget hela dagarna. Tyg bleks väl i och för sig förr eller senare. Är det någon som har någon åsikt om skinn eller tyg?

• BrudSommar2006

Hattis, hm, hur kollar man egentligen upp det?

• BrudSommar2006

Vad krångligt det verkar att läsa på om skinn. Dessutom ser jag flera röster för Ektorp här, kanske blir det ändå då. Soffan är ju till Iris och Astrid när de ska sitta och titta på tv medan vi tar sovmorgon! Själva tror jag aldrig att vi kommer att sitta i den annat än tillsammans med dem.

Parnassia, jag minns inte när jag började få sammandragningar sist, det var nog inte förrän mot slutet när magen var riktigt stor och tung om jag minns rätt. Är som vanligt inte helt säker på vilken vecka jag är i nu men borde vara vecka 31 plus någonting, alltså typ vecka 32, för nästa vecka är det tillväxt-UL och det skulle jag göra i vecka 32. Hursom så har jag inte fått några sammandragningar att tala om än den här gången.

Var är Ore! Hur kan hon ha annat för sig en kväll som denna, hon borde ju vara här och rapportera läget var femte minut!

• BrudSommar2006

Liten, jag måste helt ha missat att Mindre har hög feber, hur länge har hon haft det och varför tror de inte att det är influensan, det kan det väl mycket väl vara? Iris lilla kusin har haft 40 graders feber sedan i onsdags men tror att hon är feberfri första dagen idag.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter