Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Måste iväg och hämta Iris nu men Nenne, visst var det jag som kommenterade och skönt att faran med fel dag nu är avblåst!

Skönt att det gått bra för Ore och kul att AM hade rätt om en liten kille och nästan rätt på dag också, vattnet gick ju trots allt rätt dag!

• BrudSommar2006

Telis, det är ju så få dagar mellan oss och det troliga är att jag kommer att gå över lite så det kan ju lika gärna vara du som är näste man. Bestämmer du dig för snitt så är det definitivt du som är på gång, annars är det ju lite mer ovisst. Fast killar föds visst oftare lite för tidigt än tjejer har jag hört. Annars låter det ju onekligen trevligt att jag skulle vara på tur härnäst, ska bli skönt att bli av med den här obekväma magen mm!

• BrudSommar2006

Suck, nummerlapparna slut för dagen så det var bara att åka hem igen. Får se om det kan bli ett nytt försök imorgon om det finns något vaccin kvar.

• BrudSommar2006

Har nu läst ikapp men är fortfarande deppig över det här med vaccinet.

Kräkas har jag ju stor erfarenhet av de sista sju månaderna men vad det gäller tequila så är det odrickbart, det luktar tom riktigt äckligt, så just det har jag aldrig haft problem med. Går inte ens att ha i drinkar, smaken skiner igenom för mycket och lukten också, bläh.

• BrudSommar2006

Tinga och Mrs B, hur går det i stormen???

• BrudSommar2006

Cicci, var kommer Alexander ifrån? Ett förslag i största allmänhet eller något jag missat tidigare i tråden?

Vickan, våra graviditeter tycker jag har varit så lika så jag tror en tjej bara därför!

• BrudSommar2006

Cicci, jag såg rubriken i mailet från Growingpeople men läste inte vidare! Har ändå alltid haft svårt för henne så det skulle inte göra någon skillnad för mig. Andra här har väl haft större förtroende för hennes metoder än jag!

• BrudSommar2006

Hej, jag har inte läst ikapp och nu är jag så hungrig att jag får göra det efter lunch, måste läsa lite mer om Ciccis historier från igår också, det var ju riktigt kul! Hursom, Iris är vaccinerad, tjoho! Vi gick upp extra tidigt i morse, var där när BVC öppnade, då var det redan kaos där och vi fick nummerlapp 75, fick vänta i 1 tim 45 minuter men nu är det gjort. Visserligen ska hon ha en till spruta men hoppas att det inte blir samma kaos när det är dags för den.

• BrudSommar2006

Ikapp!

När jag väntade Iris så var jag så torr att jag fick sår men är inte riktigt där ännu den här gången tack och lov. Har aldrig hittat något som fungerat riktigt bra i alla fall, Apotekets Repair-kräm är bra men vet inte om man kan ha det i ansiktet.

Blivande, 33 ägg är ju galet mycket! Är det lång- eller korttids som gäller?

Koko, det var inte lätt att vänta med henne, speciellt inte första timmen då vi satt ute i korridoren men vi läste lite bok och så sprang hon runt lite i virrvarret av barn. Jag klarade mig rätt lindrigt undan för jag hade tid hos MVC mitt i så jag fick en halvtimmes paus där, tur att allt ligger i samma byggnad. När vi väl fick komma in i väntrummet så fanns det ju leksaker och då gick det lättare.

• BrudSommar2006

Usch, jag har också varit dålig på att skriva i Iris dagbok, borde verkligen göra något åt det snarast.

Nu borde Iris sova gott efter lunch i alla fall, vi hann precis till dagis i tid för att hon skulle få följa med ut i skogen och då verkade hon lite trött redan då efter allt stök på morgonen. Sprutan kan i alla fall inte gjort ont för hon sade inte ett pip, det var som att hon inte märkte det, har aldrig hänt förut.

Iris sover rätt bra på nätterna men hon kissar mycket, trots att hon nu sover så bra att hon oftast inte dricker någon välling på natten. Men vi behöver byta blöja minst en gång, ofta två, och då gäller det ju att pricka rätt tid så flera gånger får man känna på blöjan under natten och den är torr och så helt plötsligt är den dyngsur. Ibland är hon så blöt att vi får pilla in en handduk under henne och byta pyamasbyxor. Numera vaknar hon nästan aldrig när vi byter. Men man ligger ju hela natten och störs av att man tänker på när det är dags att byta blöja, även fast hon inte vaknar. Sedan har hon ju sina oroliga nätter också förstås men det blir mer och mer sällan tack och lov.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter