Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tinga klarade sig väl med Pergo och det var väl det som ökade sannolikheten för tvillingar?

Mina föräldrar ska till Ikea i veckan och frågade om det var något vi behöver och bara för det så kommer jag inte på något alls.

Har haft svärföräldrarna här över helgen vilket Iris har uppskattat men mest har hon nog uppskattat att de haft hunden med sig, tur att han är stor och stadig som hon håller på och bökar med honom.

• BrudSommar2006

AM, jag skulle be om det om det inte vore för att det känns som om det vore att utnyttja generositeten lite väl mycket...

• BrudSommar2006

Nenne, undrar också när vi vet om den tinat som den ska?!

Vad jag är avundsjuk på er som ska äta lunch, även om jag inte känner att jag har något att tillföra i diskussionen om snitt eller ej (mer än att jag absolut inte vill ha något) men det vete sjutton om jag lyckas ta mig in till stan något mer nu, har både sammandragningar och foglossning att tampas med och det blir alltid en bra bit för mig att gå.

Idag ska jag till tandläkaren kl 12, vilken riktigt urusel tid, hur ska jag klara mig utan mat så länge! Dessutom trist för när jag kommer tillbaka har alla andra ätit.

• BrudSommar2006

Nenne, gissar att det är för att ni långtidsodlar som ni inte fått så många till frysen för det verkar väl vara det som är skillnaden? De som korttidsodlar får många fler ägg som klarar sig, sedan vet man väl inte om det är bra eller dåligt och vilka som klarar sig sedan.

• BrudSommar2006

Bah, tänk om man hade kunnat få det där plusset en månad tidigare, då hade man fått dricka champagne på nyårsafton och kanske till och med riktig glögg till jul. Visst att det kanske inte är så kul att ha födelsedag den tiden på året men det hade definitivt varit bättre för mig...

Förresten, de säger ju att man ska räkna med plus/minus två veckor för eller efter BF men eftersom alla planerade snitt görs en vecka innan BF så kan det ju inte vara jättevanligt att man föder två veckor innan? Måste vara vanligare att man går över två veckor för det tycker jag att man hör många som gör.

• BrudSommar2006

Liten, oj då, det låter som att Mindre slog Iris då i busighet i kyrkan, Iris sprang också runt när min sysslings lilla tjej döptes. Det ekar ju som sagt så fint i kyrkan och så är man så ruskigt i vägen där i mittgången när man ska försöka stoppa det lilla yrvädret.

• BrudSommar2006

Liten igen, vad bra med pencillin för du har ju gått med det här så länge nu och det verkar ju inte ge med sig av sig självt.

• BrudSommar2006

Jag anade ju att någonting var galet med min tand men man hoppas ju ändå på mirakel. Fast icke, det är en spricka i tanden där det kommit in bakterier som lett till att det också blivit ett hål i tanden. Så nu ska jag tillbaka den 10:e december och få bedövning och så ska hon rensa bort all karies och laga. Dubbeldepp.

Plus att jag har en lös visdomstand tydligen som sitter dåligt i benet men den får visst sitta tills vidare. Trippeldepp.

• BrudSommar2006

Liten, jag är precis tillbaka från lunchen, blev ju sen lunch för mig.

Lapinette, vad kul med inkomna ordrar!

• BrudSommar2006

Liten, nej, just nu har jag inte ont i alla fall och tanden har jag inte haft ont i, däremot har tandköttet runt tanden varit inflammerat och gjort rejält ont till och från, det var ju därför jag misstänkte att allt inte stod rätt till.

Har också varit på båt i mörkret, de gjorde en stor grej innan av att de skulle lysa upp skärgården med jättestrålkastare men de där var ju på bara en liten kort stund.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter