Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis, det är den 18:e men sak samma, jag lär väl gå över i alla fall. BM på Auroramottagningen sade ju att det är ofta som man föder ungefär lika om än inte alltid. Jag är väl också mer för tyg men det är just för att jag ser hur fläckigt det blir nu med Iris som jag börjat undra vad som egentligen är bäst.

Vickan, jag skaffade så enormt stora byxor så jag betvivlar att jag kommer att växa i dem, motsatt problem alltså. Det skulle gå att vika ner kanten tills magen blev stor nog men det hjälper inte, de åker ner ändå. När jag insåg att första paret blev förstora beställde jag ett par till i en mindre storlek i väntan på att jag skulle växa i det första paret men även den mindre storleken hasar ner än så länge.

Jag har förresten också riktigt ont i svanskotan, inte kan det väl vara foglossning som sitter bara där?

Blä för att kräkas på bussen, hade du påse med dig?

• BrudSommar2006

Ja, rosa soffa låter inte dumt, beroende på vad maken säger förstås! Den förra var ljust röd och det livade upp faktiskt.

• BrudSommar2006

Kängu, vad tråkigt med din pappa men han kommer ihåg att ringa på rätt dag varje år i alla fall då? Jag tänkte att du måste varit gravid på din förra födelsedag och kanske berättade det för honom då? Blev det någon springtur?

Liten, så du är på jobbet i alla fall då?

En bekant som ska ha barn nu i november har tydligen gbs i urinen så hon måste åka in till förlossningen tidigt för att få dropp minst två timmar innan bebisen tittar ut. Måste vara nervöst att behöva tänka på det också.

Jag vill gärna ha en rosa soffa men frågan är om maken går med på det. Får fråga senare i veckan när han är hemma igen, just nu är han på kurs. Visserligen bara på Lidingö men vad hjälper det när han ändå sover där.

Telis, vad bra att du kom dig för med att byta Aurorabarnmorska då för det här låter ju mycket mer positivt!

• BrudSommar2006

Undrar om Ore hann klämma ut någon bebis innan midnatt igår?!

Vickan, jag har laptopen på vardagsrumsbordet och en mus med extra lång sladd när jag sitter i soffan, funkar bra när man ammar också och vill slösurfa under tiden. Trådlös glömmer jag bara att ladda!

• BrudSommar2006

Idag ska mina föräldrar hämta Iris på dagis och ta med henne ut till sig, sedan ska jag dit och äta middag och sedan får jag åka hem och sova och så får hon sova kvar där och så lämnar de henne på dagis imorgon. Verkligen snällt av dem.

• BrudSommar2006

AM, ja det skulle väl vara en fördel då! Fast det är väl ofta man inte vet om att man har det för det kollar de väl normalt sett inte?

• BrudSommar2006

Kängu, så du kom iväg ut i morse, det var imponerande, regnar det inte hos er också då?

• BrudSommar2006

Inget nytt vaccin i sikte än tydligen, suck.

• BrudSommar2006

OK, så klarar man sig från urinvägsinfektioner så borde man klara sig från GBS alltså.

• BrudSommar2006

Mrs B, så det finns vaccin hos er alltså, hoppas att det kommer mer hitåt snart så att vi kan gå med Iris.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter