• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ah, på tal om Pilates. Nu kom jag på en sak som jag tänkt säga till dig, EA. Du hade ju varit hos någon som sa att du inte fick träna som förut pga diskbråck. Min ortoped som kom på att jag har ett litet diskbråck sa att man inte ska träna stora rörelser då men att pilates är kanonbra träning (iaf om man har ett sånt litet som jag har). Men det visste du kanske redan.

nenne, ja här finns det särskild gravid-pilates men det är säkert bra för gravida oavsett om man går på vanlig eller sån särskild.

• Telis

nenne, hur var det nu, skulle inte du starta ett sommarläger för barn för barn som man kunde skicka dom till?

• Telis

fru AM skrev 2010-01-07 16:49:25 följande:

Nenne har BUS-läger för stadsbarn om jag förstått det hela rätt - fast nu kanske hon bara ska gulla med Pricken hela tiden istället och inte har tid för våra barn!!!??
    Har hon lovat så har hon.

Men dom kanske kan lägga till lite knätofsdans och sånt på schemat också, hon och P kommer ju ändå från dom delarna av landet och så kan jag och maken åka till Grekland och ligga på stranden under tiden.
  • Telis

Frullan, ååååh vad kul att höra att du trivs så bra med dina två killar nu!! Jag har ju bara sett Roffe men han är ju världens sötaste och charmigaste så jag förstår att han smälter hjärtat på dig.

Frejis, då säger vi att vi ses på måndag om inget annat händer. Usch vad jobbigt med din pappa, jag håller tummarna för en bra diagnos och prognos för din pappa snarast!!

koko, ha en superskön semester!!

Grattis till första sprutningen, snaily!

Jag känner fortfarande ingen kokosnöt men kanske ett litet bouleklot? Har iallafall lite ont "i underredet" men har ingen aning om det beror på att Televinken har sjunkit ner en bit eller om det är fogarna. Någonting känns annorlunda sen igår iallafall. Kanske dags att googla fram numret till förlossningen och ha det på kylskåpsdörren bara utifall att?

• Telis

BS, ett snitt nu skulle bli nästan samma sak som ett planerat. Dom skulle helt enkelt ge medicin som stoppar upp värkarna och sen genomföra ett snitt när det passade så det skulle inte bli så akut (även om det skulle kallas för akut eftersom det inte var planerat, om du hänger med ). Så det skulle nog gå bra.

Men det är klart, skulle man komma in och det visar sig att man nästan är öppen och inte har haft det så jobbigt så skulle jag kanske kunna tänka om och försöka med en vaginal förlossning. Det hände min kusin och hans tjej, dom firade nyår och när dom var på väg att åka hem efter tolvslaget så kände hon att det kanske var bäst att åka förbi förlossningen ändå. När dom kom in var hon helt öppen och deras barn föddes bara någon timme senare. Så det är klart, i ett sånt läge är det kanske onödigt med ett snitt.

• Telis

Frejis, skönt att det är stabilt med din pappa fortfarande. Men jädrans gubbar som inte kan lyssna på goda råd och ta hand om sig ordentligt!

nenne, inskrivning! weeeeheeeee!!

Här känns det inget konstigt överhuvudtaget idag så Televinken stannar nog ändå till på onsdag.

• Telis

EA, åh kul med positiva besked från banken!!

• Telis

Parnassia, jag gillar dom norska deckarna, som Karin Fossum, Anne Holt, Unni Lindell, osv., men du kanske har läst alla dom redan?

• Telis

Och jag måste göra mig i ordning för att ta mig till sista besöket hos barnmorskan. så länge!

• Telis

Nu är jag också tillbaka från BM. Televinken är fixerad (det var säkert det jag kände igår för nu känns det som magen har sjunkit lite), järnvärdet var bra igen och S/F-måttet låg helt på kurvan. Nu ska jag fundera på om jag ska gå raka vägen till soffan eller via lite målning av golvlister.

nenne, om ni gillade båda BM så skulle jag nog ändå välja den som ligger närmast jobbet, om det inte är en marginell skillnad i avstånd? Det går ändå åt en hel del tid till att springa till henne och det kan vara rätt så stressande.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter