• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis: tjohooo för att papperen är framme iaf, skönt att få det bekräftat!

Nenne: tjohoo för Pricken!

Japp jag mår nog som jag förtjänar, det blev för mkt gott vin (och bubbel!) och för lite mat igår. Dvs jag hann igenom de två förrätterna innan jag mådde dåligt. Men det var fler än jag som kroknade igår och alla är rätt slaka idag. Vi har jobbat rätt hårt detta året (all time high på försäljning trots de dåliga tiderna), en person har precis blivit utbränd och jag tror att alla skulle parta som fan bara för att fira att det gått så bra ändå (förutom att en blev utbränd...).

• muggles

Japp har legat hemma i soffan och sovit/slötittat på dagtv. Men checkat av mejlen då och då, men det är hellugnt. Det blir garanterat ingen alkohol för mig idag. Usch. Fick i mig lunch men mår fortfarande lite pyton.

• muggles

EA: vad surt med gyn/vc! Men tråden är bra till mkt...

Oms: usch för magbakterie! Jag tycker synd om dig om du ska vara kass hela julen - hoppas du slipper! (på ngt sätt)

Lappis: vart ska du ikväll, har missat det...

• muggles

Vickan: vilket härligt mejl från din kollega!

Usch nu är det nog deppigt i Trollhättan...

• muggles
    FruCicci skrev 2009-12-19 21:07:51 följande:
    OCH jag måste tillägga ännu nyare rön där LÄKARE säger attdet inte har någon betydelse om barnen sitter framåt eller bakåt från 7-8 månader. De där babygymen med massa musik och blinkande och annat är tydligen bra mycket värre än ifall man tar en promenad med ett barn i vagnen. Så man ska nog ta allt med en nypa salt. Jag har haft min son vänd framåt så han kan se allt annat och det är inget han har störts av alls, och nu kommer lillan som är 7 månader sitta bredvid sin bror i tvillingvagnen, jag är inte ett dugg orolig...
    Jag håller helt med - Moa har från tidig ålder alltid velat sitta framåtvänd, hon är nyfiken och vill se vad som händer. Hon vill inte stirra rakt på morsan hela tiden - det blir för tråkigt Jag tycker det är så överdrivet att säga att de får för många intryck när de sitter framåtvända. Det är ju inte som att de blir traumatiserade direkt
    Jag hade absolut kunnat tänka mig en X-lander, tycker den verkar vara en skitbra kompromiss!
  • muggles

En sak kan jag säga Vickan: välj inte en vagn med osvängbara hjul - du kommer bara att ångra dig. Sedan om det är 4 el 3 är en smaksak som inte har så stor betydelse... Ska du till nöds ut i skogen så kan du låsa framhjulen el göra det som Kängu föreslog (ta emot erbjudandet från kollegan för 17 - gratis är gott!)

• muggles

Tinga: jag tycker det låter som ett "klassiskt" återfall! Och för varje återfall så verkar de hämta upp mathållningen snabbare, så jag tycker ändå att det går framåt. Men visst är det tungt med bakslag för man slängs ju tillbaka till helvetet (och speciellt som ni var tvungna att sonda också). Förmodligen känns det som värsta misslyckandet för er som föräldrar. Men det är en naturlig process - 2 steg framåt och ett steg bakåt. I det stora hela går det framåt. Har de övergett ostbågarna nu tillfälligt?!
    Jag känner igen mig i det där att man blir så arg på barnet - det känns som att de gör sådär bara för att jävlas. Vilket man ju inser när man lugnar sig att de inte gör men just i stunden - AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH!
    Om Piff och Puff fått en annan mamma som hade varit tålmodigare (undrar om det är möjligt dock?! ) så hade hon säkert varit "sämre" på ngt annat. Du visar ju på helt normala reaktioner och det är BRA att du låter ångan pysa ut och inte biter ihop för mkt - det skulle nog sluta med magsår...

Frejis: hur har det gått med Bumsis kolik?!

• muggles

Vickan: och svärmor kan inte tänka sig att vaccinera sig för Trollets skull???

Ore: hoppas du får bra besked...

EA: aha BIM på juldagen - blir en spännande jul med BIM både på julafton och juldagen här i tråden...

Vänner: ajaj vad det lät ont med ryggen. Du får nog sluta resa snart va? Vi har i princip reseförbud på vårt företag (pengabesparing) och kör jättemycket telefon- och videokonferenser el via webex (internet). Skitbra!

Själv har jag haft aladåber en masse, herrejättejävlar vad det har kommit slem Är det bra?!

Såg förresten lite av Anna Ankas jul men herregud vad bitter hon verkar. Slog över till annan kanal när hon satt och dissade alla brunetter, och hur äcklig Angelina Jolie var mm. Hon går lite till överdrift nu...

• muggles

EA: tråkigt i så fall

Väldigt vad ni lägger er tidigt!!!

Jag tror vi har fått världens bästa tjej! Vi var bortbjudna på middag igår kväll och Moa fick lägga sig i deras säng och så tog vi bilen hem vid 23-tiden. Först charmade hon paret fullständigt och var jättenyfiken på deras katt. Sedan somnar hon hur lätt som helst i deras säng (i ett fullständigt obekant hus!), och klagar inte det minsta när vi väcker henne och bär ut henne till en iskall bil för att åka hem. Hon sover lite på vägen och när hon bärs upp i lägenheten säger hon "hej då bilen" och så somnar hon om bums i sin egen säng. Fantastiskt!

De vi var hos har förmodligen försökt få barn i typ 5 år. Jag vet att de hade haft ett missfall när de gifte sig för 3 år sedan och sedan dess har inget hänt. Nu planerar de att bygga ut sitt hus (renoveringsobjekt - my god!) och pratade om att vissa rum var lämpliga för "mindre barn" så jag funderar på om de tänker adoptera. Jag hoppas det för de verkar så himla barnkära och jag tycker så otroligt synd om dem! Moa satt en stund i hennes knä och man såg hur hon bara mös (vår kompis alltså)! Åh vad jag är tacksam att jag inte är i deras sits!!!

• muggles

Snaily: hälsa Page från mig!

Oupsie: hoppas du får jobbet, du låter väldigt sugen

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter