• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Visst var det intressant

• muggles

Frullan: vi anlitar flyttfirma också. Vill inte bära vissa tunga saker (och ev tappa dem). Bla har vi ett ekvitrinskåp som är aptungt (ingen fanér där inte). Men vi flyttar nog vissa saker i förväg själva, lite småplock sådär. Nä jag har lite ångest för allt som ska packas ner och packas upp - blä vilket trist jobb. Trodde ju vi skulle bo läääänge här i lägenheten, det blev inte ens 3 år (kommer ni ihåg när vi flyttade hit - ni var ju med på den tiden...? Tänk vad länge tråden funnits nu )
    Aha brev från svärmor, mysko.

• muggles

Ytterligare en i mammagruppen som blivit mamma igen *skär tänder*

• muggles
    porchez skrev 2009-12-30 18:11:14 följande:
    tittar in och önskar alla ett Gott Nytt År!är lite låg ljust nu, då högtider som jul men framförallt nyår påminner mig om att jag är själv... Men biter ihop och ser fram mot resan, 10 (eller vad det nu blir) dagar kvar nu, sen ska jag bara ta hand om mig själv!!!Stor Kram till alla er som behöver det, jag läser ifatt när jag hinner och tänker på er, även om jag inte alltid syns....
    Kram tillbaka! Jag är också låg... men försöker som du bita ihop.
  • muggles

Liten: Moa drog mig jättehårt i håret när hon var mindre. Och trots tillsägning på skarpen slutade hon inte. Tills jag drog tillbaka. Naturligtvis drog jag inte lika hårt som hon utan försiktigt tills jag såg att hon kände det ordentligt. Då förstod hon och slutade.

• muggles

BS: skicka maken till Apoteket att köpa tomma småflaskor i plast - de kan du fylla på med ditt eget schampo och balsam. Superkäckt och billigt, tror de kostar ca 10kr/st.

Ja Liten letar väl hus fortfarande.

Fortf inget från Hattis?!

EA är väl ute och reser (hos släkten?) och har inte internätt har jag för mig.

Själv har jag fått en nyårspresent - en punktlig tant. Och jag försöker desperat bita ihop så det inte ska förstöra mitt festhumör. Jag lyckas visst inte alls med att inte stressa upp mig för att det inte tar... Jag vill också vara frögurka...

• muggles

Koko: vad trist med Connys ögoninflammation precis just nu!!!

Vår "husmäklare" som vi träffade igår för att få huspärm, nycklar mm var naturligtvis också på smällen. Och den ena efter den andra i vår gamla föräldragrupp får sitt andra. Blä. Jag vet inte hur många i bekantskapskretsen som har fått sitt andra genom "hoppsan" (flera av Piggelins kompisar bla). Det känns som att det bara är jag som inte får till det. Och maken är sådär lugn och logisk och tycker att det är bara att försöka igen. Ja det vet jag väl men det är FRUSTRERANDE. För det kommer kanske aldrig att funka mer! Dubbel-blä.

Men nu är det nyår och tjosan och hej vad vi ska vara glada! *ler desperat*

• muggles

Jag ger aldrig nyårslöften, ser inte poängen. Jag borde väl ge ett löfte att "slappna av" och inte bry mig så mkt men det kommer jag ändå inte att kunna hålla. Jävla sjuka hjärna.

Tack för kramen AM! Låter som en bra målsättning!!! More more more

• muggles

EA: vad spännande med hus - kan du inboxa länk?

Snaily: trist med jourfall på självaste nyårsafton!

PB: grattis till beslutet, hoppas att det genererar resultat! Vad ska man säga för att få mäta AMH-värde och var gör man det? Jag kanske också borde göra det... vi är ju lika gamla du och jag. Jag menar, är det kört för min del är det ju lika bra att veta om det och slippa ruvångesten varje månad.

Tinga: vad jobbigt med alla kräkningar! Det luktar ju så illa också (Moa var ju kräkbarn så jag vet).

Härligt att ni hittat glöden igen Nenne!

• muggles

Vi hade en väldigt lyckad nyårsafton och menyn blev en fantastiskt god jordärtkockssoppa med pilgrimsmussla, hjortfilé med kantarellrisotto och rödvinssky och sedan en "grand dessert", dvs 3 små desserter (hallonpannacotta, chokladmoussetårta och marinerad fruktsallad). Vi hade jäkligt kul och slog klackarna i taket med lite dans på slutet, tror vi trillade i säng vid 03-snåret. Lite trötta dagen efter men inte bakis...

Sedan har vi börjat packa och fixa med huset; elfa-hyllor i klädkammaren och lagerhyllor i garaget mm. Usch fick värsta husångesten i helgen - tänk om jag inte kommer att trivas där?! Jag som känner mig så hemma i stan och framförallt i vår stadsdel. GAH! Men det kändes lite bättre när vi hälsat på lite grannar (trevliga!) och fixat lite med huset - man får göra det till sitt eget och börjar känna sig mer hemma. Men det kommer nog att dröja innan jag känner mig äkta "hemma" där. Kände du så all PB?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter