Summan av kardemumman - livets väsentligheter
PB: men är det inte lika bra att börja plugga ändå. Du kan ju alltid ta mammaledigt från pluggningen om det skulle ta sig?
PB: men är det inte lika bra att börja plugga ändå. Du kan ju alltid ta mammaledigt från pluggningen om det skulle ta sig?
Telis: oj vad ni är ordentliga som inte sätter sprätt på åtminstone litegrann... Mina supersnälla svärisar (allitteration!) gav oss en summa att sätta sprätt på nu till huset, vi fick ju inte så mkt över efter lgh-försäljningen.
PB: det som hände Piggelins bekanta var att de ganska lätt fick till nr 1 och började rätt snart försöka få en nr 2 (iom att hon var 35 när de fick första) men det ville sig inte. Och de gjorde tom ivf om jag minns rätt. Hon blev gravid ett par ggr tror jag men fick mf så det blev aldrig ngn nr 2, de gav upp när hon var 40 år. Och det var tydligen en rätt stor sorg för dem båda, speciellt när alla kompisar fick sina 2:or. Vi har ju rätt många här i tråden som fått till det trots "hög" ålder så jag trodde väl att jag med skulle lyckas men vi får väl se...
Ngn som vet ett bra ställe att köpa silkespapper till flytten? Fick tips om Shurgard - ngt mer ställe? Tidigare har jag alltid använt tidningspapper att slå in porslin med men man blir ju så svart...
Hur gör man förresten det där avdraget på allt man investerat i lgh (man kan ju dra av det från vinsten) - ngn som har koll?
Sept: ja hur lätt är det att vara avspänd?! Man vill ju så gärna. Jag skulle också ta det lugnt hade jag lovat mig för jag skulle ju bara vara tacksam för att min mens var igång och att jag funkade igen efter MA (jo tjena, så bra gick det). Men jag blir nästan lugnare av att anv stickor för då känner jag iaf att vi gör allt vi kan, att vi prickar ÄL och att jag förmodligen har ÄL (tydligen så är det väl inte helt säkert att man verkligen släpper ägg även om lh-värdet stiger men...). Jag kan känna nu att varför anv jag inte stickor redan i våras utan "slösade" bort ett antal försök då när jag var 9 mån yngre?
Muffinstönt: det var ett bra tips! Ska se om jag kommer förbi ngn blomsterhandel och kan fråga...
Är jag först idag???
Gomorrrrron, gomorrrrron, gomorrrrron - Weiron i ottan här. Stämplade in kl 04.03
Nä nu är det lite kaffe först va?