• Tinga

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Kängu - det finns definitivt hopp för dig, det hör jag! (Man känner igen en tok när man ser den, vet du! )

• Tinga

Kängu - du får ge dig ut på en joggingtur redan ikväll, så behöver du inte ha dåligt samvete över kakorna du ätit.

• Tinga

AM - otäckt med storsonen! Hoppas att han snart kryar på sig!

• Tinga

Kängu - själv har jag bara syntet, men ull borde väl funka lika bra? Eller finns det någon särskild anledning till att det inte skulle göra det?

• Tinga

Kängu - jo, syntet värmer också när den är blöt, fast bomull gör det inte. Jag har själv erfarenhet av det, för under en blöt fjällvandring kunde jag vrida ur mina Helly Hansen-vantar, men de värmde ändå, och de var helt syntetiska.

• Tinga

Kängu - ja skäms på dig!

Nenne - åh, det låter som ett drömrecept för mig; jag älskar både amaretto och mandelmassa! En så'n skatt får du inte behålla för dig själv!

• Tinga

Här blir det snart fika också, på mjuk pepparkaka som legat i frysen sen förra julen. Om jag blir magsjuk imorgon så vet ni varför.

• Tinga

Junilejon - på tisdag ska både maken och jag vaccineras. Piff har redan fått (riskgrupp pga astma) och jag antar att Puff snart kommer att få, nu när de bestämt att barn ner till 6 mån kan bli vaccinerade.

• Tinga

Nenne - inga cliffhangers när det gäller recept, tack!

• Tinga

Grattis på födelsedagen, alla som känner sig träffade!

Ore ? vad spännande! Lycka till!

AM ? vad skönt att storsonens sjuka verkar gå åt rätt håll.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter