Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Så de går inte runt imorgon då? Bara så man vet om man ska ladda upp med godis eller hålla sig hemifrån...
Så de går inte runt imorgon då? Bara så man vet om man ska ladda upp med godis eller hålla sig hemifrån...
Men tjohoo Lapinette! Du som tyckte att det var så segt för inte så länge sedan och så ordnar det sig, vad kul!
Tittar in lite snabbt för att läsa ikapp efter att ha varit iväg till mina föräldrar med Iris hela dagen, ska duscha och lägga mig nu, är helt slut.
Kängu, Elsa är jättefint, det tycker vi också, därför har vi kallat vår katt för det! Så det är upptaget i den här familjen redan.
Sweet, det finns flera olika vaccin, Sverige har bara köpt in det billigaste, det med kvicksilver i, det är ännu inte godkänt för barn under tre år. I USA har man även köpt in det andra, dyrare vaccinet för att ge till de små barnen, man får ungefär två doser billigt vaccin på en dos av det dyrare. Antar att det vi upphandlat och får levererat här beror på avtalet med leverantören som slutits. Min nuvarande och din gamla arbetsplats kan vara en källa av information ibland...
Hej Koko, i min förort skiner i alla fall ingen sol men det hade ju varit rätt otroligt med tanke på hur nära det är mellan din och min förort! Ska absolut försöka komma ihåg att få med mig selen på lunchen. Trist med kissen, hur långt bor ni från stor väg? Kan hon ha blivit påkörd? Hade hon halsband med telefonnummer? Hur är det med lillkissen? Borde ju fungera med mjölkfritt till såsen, är det inte hyfsad smörsmak på det margarinet med?
Telis, grattis till försäljning! Jag håller med om att en söndagkväll är ovanligt, här brukar de ju vilja skriva så snart det är klart, dvs senast fredag, ofta torsdag.
Usch, hade glömt avslaget, minns att jag hade sjukhusets blöjbindor tredubbelt och blödde ändå igenom lakanen på sängen.
Vi har precis lämnat Iris hos mina föräldrar, hon ska sova där inatt, och nu ser jag fram emot sovmorgon. Ändå var det så sorgligt att lämna henne att det trillade en tår eller två på väg till bilen och nu känns det tomt... Måste vara graviditeten som gör en blödig för vi har ju lämnat henne ofta där.
Ore, nässpray och något att sätta upp håret med om du inte redan har det med kanske.
Nej någon Viola eller Flora blir det inte här, det är inget för oss faktiskt.
Idag har vi varit på Halloween/inflyttningsfika och Iris och jag hade övat på att ha våra häxhattar innan vilket gått bra. Fast sedan ville hon ha hatten på sig när vi åkte dit och då associerade hon direkt med att det var något man hade på sig utomhus fast vi övat inne hemma så då blev den som en mössa som skulle av direkt när vi kom fram. Jaja.
Här är förresten en till med en make som packar åt sig och så får jag ta mig, Iris, det vi ska ha med oss gemensamt och katterna... Dessutom, Muggles, så påminner han om ditt ex för han sitter ofta framför datorn när det är dags att åka!
Ore, vad bra med nässprayen för man kan inte andas lustgas om man är täppt i näsan, man måste ta i ordentligt för att få i sig den om jag minns rätt.
Själv bakade jag en äppelkaka i eftermiddags men det står sig ju slätt jämfört med Nennes insats.
Grattis Telis, vad skönt att det är klart! Jag begriper inte hur man överlever ett gäng visningar när man har barn så vi får nog bo här rätt länge nu!
Iris känner också igen sitt namn när det är skrivet och är hon på rätt humör går det bra med mamma och pappa också men inte alltid. Jag tror hon har svårt att lära sig fler saker just nu för hon kräver alltid att man ska skriva minst hälften av de andra dagisbarnens namn samtidigt och då blir det ju väldigt mycket att försöka lära sig på en gång! Räkna går lite bättre men det är ofta hon glömmer en siffra eller två, annars kan hon väl räkna till drygt tio nu, kanske fjorton eller så.
Jag har försökt shoppa i centrum i eftermiddags men det finns för mycket att välja på. Det blir ingenting för jag kan inte bestämma mig för något, suck. Jag har blivit velig och obeslutsam något alldeles otroligt helt plötsligt, nästan så jag blir lite ledsen när jag hamnar i en situation där jag måste välja märker jag. Visserligen har jag alltid varit lite lagd åt det hållet men helt plötsligt är det värre än någonsin.
Nenne, kanske om man redan har en velig läggning från början att det blir extra illa under graviditeten? Eller också var det på väg att ske för mig i alla fall. Ju mer jag vet att jag måste fatta ett beslut, just för att jag vet att jag inte orkar till nästa affär också, ju mer infinner sig paniken och beslutsångesten.
Lapinette, det är så spännande att höra om er kurs!
Muggles, nej, äckligt var det väl inte men otroligt jobbigt, alla lakan och allt man hade på sig blev förstört på nolltid de första dygnen. Moderkakan vägrade jag titta på, usch.
Telis, vilken otur med dina förkylningar, men det stämmer nog att har det väl börjat så här på hösten och man dessutom är gravid är det knepigt att hålla sig frisk med det nedsatta immunförsvar man har. Iris och maken är hemma idag för Iris har varit förkyld sedan innan helgen, nu verkar hon i och för sig bättre men hon verkar samtidigt så trött och grinig. Maken är jätteförkyld så han skulle nog behövt vara hemma i alla fall. Själv har jag inte blivit smittat än, konstigt att jag är sist. Undrar om det beror på att jag influensavaccinerat mig mot både vanliga och den nya, fast det borde ju inte bero på de förstås, en förkylning är ju inte samma sak. Usch, i så fall vet jag vad jag har att vänta då.