• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis: har den boken på pocket. Om jag hittar den i villervallan härhemma så kan jag skicka den med babysittern?

• fru AM

Muggles: skrattade högt när du skrev att du i smyg spanat in andras bröstvårtor för att kolla storlek! Vi kanske ska ha en specialavdelning i galleriet? "Peeping Nipples"

Amning är verkligen en trixig ekvation - förutom teknik som är A och O så spelar känslostyrda hormoner så mycket in också. Är man stressad så märks det direkt på flöde och mängd. Går det dåligt blir man än mer stressad och så är den onda cirkeln i rullning om man säger så. Jag har verkligen haft tur som inte haft så mkt problem med detta - men jag lider och känner verkligen med er som kämpat och kämpar!

• fru AM

Kram till PB! Det är inte lätt (eller ens nödvändigt) att hålla känslorna i schack i denna karusell! Hoppas nu att det går vägen för er.

(Man jag måste inflika att mannens inSATS - om än den kan tyckas liten - är en ganska jobbig och intim prestation också. Som här ska ske på order och framvisas i liten burk ... Naturligtvis är det inte en lika stor prestation som kvinnans - men det är lätt att se dem lite som lättsprutande robotar. Missförstå mig rätt.)

Helt OT - men jag måste ge er denna länk, tänkte framförallt på EA och er andra som gillar att baka:
    www.canadianliving.com/food/cooking_school/how_to_dust_a_stencil_design_onto_a_cake.php

• fru AM

Förlåt PB - jag glömde att säga att jag förstår om det är skitjobbigt om du upplever at du är ensam i det här och det bara är du som engagerar dig. SÅ ska det naturligtvis inte vara! All rätt att vara sur på det!
    Kram igen.

• fru AM

Snaily! Stora kramen!

Telis: låter som det håller på att greja sig för lillkillen nu!

Angående namn så hade vi ju tänkt Hektor längelänge och sen hade vi sån tur att det kom ut en liten örnnäst farbror så att namnet passade. Men med tanke på hur han ser ut nu (lite mer trubbnäst söt bebis) så undrar jag om vi hade tyckt att namnet passade om han sett ut så från början ... Men nu har han liksom blivit ett med sitt namn och jag skulle aldrig kunna byta (fast jag gillar hans andra- & tredjenamn också).

• fru AM

Chang Patata! Kan det vara nåt?

Telis skrev 2010-01-21 10:48:29 följande:
    AM, jag tycker att Televinken ser ut som en liten kines med potatisnäsa, vad passar det för namn då?
  • fru AM

Telis: Med tanke på hur lik sin pappa Televinken är så kanske ni ska fundera på vilka andra namn som skulle passa på Telismannen ... Grabben kommer ju växa upp också. Näsan kommer ändra form och ögonen kommer öppnas

• fru AM

Snaily: det låter så otroligt att inget av så många ägg skulle ha blivit befruktat! Undrar givetvis som de andra - gjorde man ICSI? Kram igen!

• fru AM

Åh, Snaily - låt tiden gå fort så det snart är dags för nästa försök. Med ICSI!
    Kanske behöver spermierna en drink eller två för att våga sig fram och bjuda upp?

• fru AM

Snaily: håller tummarna för att planen ska klaffa!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter