Summan av kardemumman - livets väsentligheter
och här kom jag just på att det var synd om maken som missade mina kladdkakemuffins häromdagen (tog med alla till jobbet)...
så nu blir det eftermiddagsfika med nybakat här! ni är välkomna allihop!!
och här kom jag just på att det var synd om maken som missade mina kladdkakemuffins häromdagen (tog med alla till jobbet)...
så nu blir det eftermiddagsfika med nybakat här! ni är välkomna allihop!!
Ore - jobbigt med syskonbarnet!! Och du är välkommen hit på visit... när det blir lite skojigt väder... tar väl en timme att köra från dig lite drygt..
Oupsie - jag stödjer idén med att låta Ore skriva nästa trådstart!
Gallerfilt - borde ju min tossiga mamma kunna skapa en... hm... har bara inte hittat nån beskrivning på nätet...
Snaily - det där med besök... alltså min kära make gillar ju att åka skidor på båda lädderna... själv klarar jag mig med en dag utför per år ungefär. Och lider inte särskilt av att det inte blir nåt den här säsongen.. Dessutom är maken VÄLDIGT hundkär... så hm.. en invitation till er vita provins kan nog tas på allvar...
Lappis - troligen har du loggat ut, men hoppas att du får en ljuvlig kväll!!!
MrsB - *stödkramar sänds i din riktning*
hm... troligen bara jag som hänger här en lördagskväll vid den här tiden....
har just avnjutit en bättre middag med maken. drack 100% Blåbär till. Otroligt gott, men huuuuuuuuuu vad jag längtar efter rött vin...
Snaily - lät gott!!!
Här blev det biff med lök och timjanstekt potatis www2.arla.se/Default____17653.aspx gott men som sagt.. jag vill också dricka rödvin...
AM - det handlar nog inte så mycket om pengar som att min söta moder ska få uppgifter... ha ha ha ha.. inser när jag skriver detta att det troligen är EXAKT vad min mamma sagt ang min mormor... gaaa vad vi är lika vi tre tanter... eller hm.. jag avviker från mamma och mormor med att ha NOLL koll på handarbete, något som de är/var otroliga på. Summa: Kände mest att det är onödigt att köpa nåt som min mamma gärna gör.
Är också nyfiken på hur Lappis haft det... känns så avlägset att gå på fin-fest.. men men.. det blir väl rätt lagom i december...
Ego - drog en sväng till Coop Forum på jakt efter nåt slags ytterplagg till Trollet. Billigt men fult är min sammanfattning... Så det blev inget fynd... Nu har f ö BB-väskan skapats och delvis packats...
AM - fniss fniss. jag tror att jag förstår.. din tilltro till hemgjorda gallerfiltar och dess styrsel är sådär.. och lösningen för min del är antingen att shoppa den på nätet eller i någon centralt belägen affär... ska fundera på saken...
Mer ang gallerfilten - hittade billigare varianter än minimundus men de kunde man bara köra i 30 grader i tvättmaskinen.... 95 grader låter bättre...
AM - hm... bra fråga.. hittade tex denna.. www.tradera.com/Gallerfilt-100x130cm-fran-Solbacka-hemtextil-NYTT--auktion_105675506
AM - rotade lite på nätet och det verkar som att det där märket säljs på Ullared. Stämmer rätt bra eftersom säljaren bor i närheten.... så det är kanske värt att testa!
Och här har ni en som just fått sitt första gravidpsykbryt på maken. Är väl att gratulera att det dröjde tills nu, men jag tror att vi lärde oss något båda två.
Det hela började med att vi såg dvdn som hör till profylaxboken. Tyvärr var den nog inget som tände vårt intresse...
Det ledde däremot till ett mycket bra samtal om förlossning, om vår kommunikation, om vad som kan gå snett (utan att för den skull gå snett på riktigt), om risken för psykbryt och annat. Min kära make måste sakta fatta att det inte handlar om nåt rationellt projekt och att förvirrade känslor kommer att vara i svang... och som sagt... när vi diskuterade smärtlindring under förlossningen så tog det onödigt lång tid för honom att förstå hur jag resonerade varvid mitt första psykbryt dök upp. Som sagt.. bra nyttigt men nu är jag lite utmattad...
... och har tagit ett steg närmare insikten om att detta faktiskt påverkar mig känslomässigt....
Och mitt när jag grubblade över allt detta ringde en gammal kompis och diskuterade livet.... hon är lika svårartad arbetsknarkare som jag och kom med insiktsfulla och fnissiga tips om lösningen på mina grubbel på den horisonten....
.... kollade min mobil sen och nu har en av mina bästisar fått sin tvåa... en liten herre som dök upp vid ett i natt och där hela familjen redan är hemma igen....
så händelserik en händelselös söndagskväll kan bli!!
AM - har shoppat en gallerfilt via tradera!!
Nu: sovdags efter alla känslostormar hit och dit!
Passionblomman - SÖK jobbet och ta hjälp av AM!!! Alltid bra med nån annan som ser andra möjligheter i ens eget CV-snurr!
AM - gallerfilt för vuxna.. hm... det kanske vore något.. får invänta leverans från traderasäljaren först...
Sweetan - jag fick mail från Page häromdagen. Hennes man mår helt hyfsat och själv hoppas hon på jobb...
Ore - jobbigt med skilsmässa!
Ego - magen är lite i vägen när jag sitter på kontorsstolen på jobbet.. får sitta ännu mer i skräddarställning för att få plats.. fniss
Telis - lät dramatiskt!! *kramar om*
Själv är jag utmattad av föreningsbyråkrati och ska nog sova snart... snaaaaark...