• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vi har också kört med omvänd psykologi, men han är för smart för det nu. Han vill nämligemn INTE
    I går åt Victor som en häst, för jag lät honom göra sin egen mat, då var det roligare. han fick använda stavmixern och mosa potatis och MY GOD Morötter! Sen hade jag kokat det innan med lagerblad, kryddpeppar och salt och lök, så det var mycket smak, sen kokt korv till det. jag brukar även köra med tävling, att vi ska se vem som ätit upp allt först av lillasyster och Victor...

• FruCicci

Hej Frullan!

Ha ha, bolder på snoppar, jo jag tackar ja! Beror ju på vadför sorts bölder, det kanske är ditsatta bölder för att stimulera diverse aktiviteter till det bättre?
    Annars lite väl grose.
    Mjölkstockning har jag haft en del nu när jag bytt ut så mycket mot mat på Lillan. Hon äter gröt morgon och kväll, och sen burklunch o även lite burk mellanmål, så ammar gör jag verkligen inte i samma utsträkning, sorgligt, men hon behöver ju mer mat nu... hmmmm försöker inte ge henne en hel portion gröt eller lunch, utan försöker amma henne efteråt, men oftast är hon nöjd efter det hon fått i tex grötväg....

Nåväl, jag HOPPAS att jag får ett 3e barn, så jag får föda barn och amma o vara gravid igen
    Min man är inte alls med på noterna, men eftersom han har varit lite dryg och dum som i helgen, så har jag ONE UP on him - he he he... passar han sig inte så ska jag se till att vi får 10 ungar till o lika många katter (han är allergisk motkatter)....

• FruCicci

En sak bara tjejer!

Jag stavar inte Cicci med SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS i mitten!
    Jag retar mig på att alla skriver fel, oavsett om det är här eller någonannanstan. Min bäta kompis sedan 7 an, skriver fortfarande med SS i mitten, hallåååååååååååååååååå....

Fast det är ju vissa som har koll på hur jag stavar, då det står ganska tydligt i mitt nick, så jag drar inte alla över en kamm

• FruCicci

För att inte tala om alla som stavar Victor med K, irriterande!
    Fast det gör ju ingen här

• FruCicci

Men vad skönt att du har en kompis som har fått en kille!
    Hur som var det ju hemskt tråkigt att höra vilka konsekvenser det blev pga av flaskmatningen och att han inte tål mjökprotein, hemskt! Stackars liten!

• FruCicci

Paranissa, så du har med testat det efter din förlossning, okej. Hoppas det nu är det man ger till barn med då, om det är så bra.

Gode tid, kl är redan 12, dagarna bara springer iväg trots att man inte gör så mycket alltid. Nu har jag faktiskt tagit det lugnt i 2 dagar. Så skönt.

• FruCicci

herregud Liten, jag skulle ALDRIG få i Victor någon fågel mat Han äter ju inte någonting... men jag kan ju tänka mig att testa linfrön i vällingvattnet, fast det låter som lite väl jobbig preocess att sila och ha sig när man bara kan hälla ngt i vällingen med en gång
    Tack för tips och lyllos dig som har en unge som både äter kärnor och frön
    Jag får inte ens i Vicke vire russin längre!

• FruCicci

ha ha ha.....
    BS, vi slipper ju sova på nätterna utan katter. Vi har ju en Victor som vaknar, som i natt tex 4 ggr! :-S
    Men för allergins skull om maken är dum, kanske jag kan ta både dina och Frullans, kattvakt helt enkelt
    Hoppas i så fall att Elsa vässar klorna i maken ist för sängen

• FruCicci

just det ja, lycka till på tillväxt Ul idag då BS, det är intressant att göra Jag gjorde det med både Junior och Skorpan

Nuu ska jag nog trotsa regnet och ta en promenad. Sen ska det räffsas löv på terassen idag, och ta bort pelagonerna, herregud att de blommar in i slutet av november!
    Ska handla lite ljung och sen ska ljusslingan upp i tujorna

Så idag får Victor bara ta en snabb tur med bussen, sen ska vi hem och sopa
    Amaryllis ska jag med inhandla! Ska förbereda advents stämningen som ska infinna sig i helgen

See ya later!

• FruCicci

Grattis AM!!!
    Jag heter Anna och Louise med, förrutom det jag har som tilltalsnamn, så ni vet. 9 december är det min dag! ANNA och även en annan viss persons dag, fler?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter