• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci - maken kan på sin höjd sitta fast i t-banan idag. Vi åker tillsammans på onsdag till svärmor. Jag hoppas de fått ordning på allt tills dess men det ser ju inte så roligt ut och speciellt eftersom de lovat mycket snö på onsdag igen.

• Lapinette

Cicci - nej, men vi gick förbi S igår . Har sagt att jag ska kolla upp det där nästa år dvs efter all julledighet och Thailand, när vi ändå står i kö för utredning. Visst kan man bli gravid som 45-åring men jag vill helst bli mamma innan dess. Har jag inte fått något barn innan 44 så får det vara.

• Lapinette

Min mamma kan inte bli gravid samtidigt som mig ... OM hon inte på något sätt lyckas adoptera ... eller kanske räknas hennes fadderbarn i Indien?

• Lapinette

Cicci - strax efter nyår, den 2 januari. Hinner hem från Frankrike för att tvätta, jobba, träna och fira min brors 50-års dag och sen drar vi igen.

Jag kan inte låta bli att emellanåt tänka att vi har det så himla bra som vi har det att jag även är och kommer att bli lycklig utan barn.

• Lapinette

Och varför jag skrev just 44 och inte 45 är för att där går gränsen för adoption. 42 års gräns men förnyar man sitt medgivande vid 42 år så gäller medgivandet i 2 år ... dvs man hinner bli 44 år.

• Lapinette

Cicci - ingen fara! Och förhoppningsvis blir det barn för oss men på ett lite annorlunda sätt. För mig känns det helt ok fast visst hade jag gärna önskat att hela den här barnhistorien hade gått lite smidigare.

• Lapinette

Cicci - vi försöker ju fortfarande men jag tror inte på under.

• Lapinette

Cicci - du förvånas ständigt! Fd fäktare, gud vad häftigt. Skulle gärna prova på att fäktas någon gång.

• Lapinette

Jag har ju inte hunnit idrotta med så mycket annat eftersom dansen upptog all min lediga tid fast fick ju resa mycket och träffa en massa människor så det är inget jag ångrar. Men fäktning är något jag skulle vilja prova på.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter