Summan av kardemumman - livets väsentligheter
nenne - vad fick du höra för fint när du konfirmerades?!
nenne - vad fick du höra för fint när du konfirmerades?!
nenne -
Tinga - ahhh, det är väl då nennelainen ska på VUL också?! Ska försöka komma ihåg ... men kaniner har så små hjärnor.
Passar på att önska alla en riktigt GOD JUL! Maken tar nog med sin dator till Frankrike så jag kanske tittar in här men kan inte lova något.
God jul nennelainen! Ha en riktigt, riktigt härlig jul!
GOD JUL på er alla härliga tjejer! Sitter fortfarande i pyjamas i svärmors stora säng (som hon alltid överlåter till oss när vi är på besök) efter en söt och god fransk frukost och en massa bus med makens brorsbarn. M a o vi kom fram till svärmor, något försenade men planet gick !
Ser att BS har tittat in igen och säger Välkommen tillbaka! Trist att du har så mycket jobb och är så trött men jag hoppas situationen hemma känns bättre än vad den gjorde förut. Kram på dig!
Kokisen ska också få en extra kram.
Här har champagnen lagts på kylning och svärmor gick igår igenom kvällens meny med mig. Hon är jätteduktig på att laga mat och det blir både en massa goda inlagda grönsaker, soppa, så som kalkon och självfallet gåslever. Miam! Snö har de också men det är nog ett par grader plus för den är inte så där härligt krispig längre och dimman ligger tät utanför.
Som sagt, en riktigt God Jul och Joyeux Noël till er alla!
Kikar också in mellan all mat men här är det verkligen lugnt.
BS - de jag känner som har barn har olika gudfäder till sina barn. Jag är t ex gudmor till min brors yngsta son medan deras morbror är till hans äldsta.
Trist att du behövt må så dåligt vid båda dina graviditeter. Själv sitter jag och väntar på tant och hoppas hon kommer imorgon så jag kanske kan gå till läkaren på onsdag. MEN när han hon någonsin gjort som jag har velat?!!!
BS - svärmor ropade från köket så det blev sallad, ost, vin och charkuterier.
Än är tanten inte sen och jag vill absolut inte att den ska bli det heller. Den har varit superpunktlig hela hösten förutom förra månaden då den var 6-7 dagar sen.
Och ja, jag tror jag ändrar tiden hos läkaren om jag precis fått tanten dagen innan eller samma dag för blöder så mycket de första 2-3 dagarna att det inte känns trevligt att gå dit.
Vi åker hem på söndag och hoppas att det inte är snöoväder då ... så vi kommer hem.
Ja, det där med gudmor/far kan nog vara lite knepigt.
Sweet - ska nog inte vara allt för bakis på nyårsdagen då jag har bokat in ett dancepass sen eftermiddag. Vi ska nog för första gången fira nyår hemma, bara vi två och har planerat en kväll fylld med champagne. Maken har köpt Krug som vi vill prova.
Annars så har jag sett tanten på dag 28 och allt . Inte ofta man blir glad över hennes ankomst men det innebär att jag troligen kan besöka läkaren på onsdag och så slipper jag hennes besök när vi är i Thailand. Perfekt!
Hello girls,
Är det bara jag som jobbar idag? Om inte annat så var det i princip bara jag och min busskompis på bussen imorse och än så länge sitter jag mol alena här på jobbet men en kollega har faktiskt lovat att dyka upp. Själv är jag superförkyld! Senast var när vi var i Berlin så jag har verkligen klarat mig bra under hösten men usch vad jobbigt det är att flyga när man konstant sitter och nyser och det trycker för öronen. Dessutom så har jag ju bokat in träningspass nästan varje dag denna vecka ... bort, bort med julmat och japp i nästa vecka ska man i en bikini men, men det får bli en blek och lönnfet kanin i Thailand. That's it! Fast än har jag inte gett upp hoppet utan sitter här med nässpray, esberitox och andra piller som ska göra mig dunderfrisk idag.
Snaily - om jag hade haft en kamera här på jobbet så skulle jag skicka dig ett foto och lägg till röd under näsan till beskrivningen också.
Är också nyfiken på hur det gått för nenne!